5 Haziran 2014 Perşembe

Mantar Kurabiye

 

Yumurtasız ve az nişastalı :)

 

Malum 15 günlük evliyim ve diğer tüm eşyalarım gibi fırınım da yeni. Sadece kurabiye canavarı bir kocam olduğu için değil, biraz da fırınımı denemek için yaptım mantar kurabiyelerimi.
 
 

Nişastası bol kurabiyeler evet çok güzel görünüyor, piştikten sonra bembeyaz kalıyor ama ben yiyemiyorum. Ağzımda acı bir tat bıraktığı gibi kokusu da ağır geliyor. Siz de benim gibi nişastası az ve yumurtasız kurabiye sevenlerdenseniz tarifimi deneyin ;)

Mantar kurabiyenin merdaneyle açma, kalıpla kesme gibi zahmetleri olmamasına rağmen şeklinin güzel olması da benim için ayrıca bir tercih sebebi :)

Malzemeler:

1 paket margarin (oda sıcaklığında)

1 su bardağı buğday nişastası

1,5 çay bardağı pudra şekeri

1 paket vanilya

1 paket kabartma tozu

Aldığı kadar un

1 tatlı kaşığı kakao

 

Kakao haricindeki tüm malzemeleri yoğurarak kulak memesi kıvamında bir hamur elde ediyoruz. Hamurdan ceviz kadar ya da daha küçük parçalar koparıp yuvarlıyoruz ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklarla diziyoruz. Hamur bitince bir şişe kapağını ıslatıp kakaoya batırıyoruz ve kurabiyelerin ortasına bastırıp çekiyoruz. Önceden ısıtılmış fırında 150 derecede 15-20 dakika pişiriyoruz.   


 

Fırının ısısını çok yükseltmeyin ve 15. dakikadan sonra gözünüz üzerinde olsun ki kurabiyelerin rengi bir anda değişmesin. Unutmayın ne kadar beyaz kalırsa o kadar güzel görünür. Fırından çıkarmak için altlarının hafif pembeleşmesi yeterli. Ayrıca şeker miktarını damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz, biz kurabiyeleri çok tatlı sevmediğimiz için 1,5 çay bardağı pudra şekeri kullanıyorum, dilerseniz artırın. Benim tarifimde yumurta yok ama katmak isterseniz şeker ve yumurtanızı –tıpkı kek yapar gibi- iyice çırptıktan sonra diğer malzemeleri ekleyin. 


 

Kurabiyeleri çok büyük yapmayın ve tepsiye olabildiğince aralıklı dizin, pişerken çok büyüdükleri için birbirlerine yapışabilirler.
Ben bu malzemelerle 30 kurabiye elde ettim. Fırınım ve dolayısıyla tepsileri büyük olduğu için yaklaşık 35 kurabiye sığıyor. Ama sizim tepsiniz küçükse ve 2. tepsiye geçmek istemiyorsanız malzemeleri yarı yarıya azaltabilirsiniz.
 
Hoşçakalın :)
 
 
 
 
 
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...