18 Haziran 2014 Çarşamba

Frambuaz soslu damla sakızlı irmik tatlısı


İsmi biraz uzun oldu ama tek tek yazmazsam anlaşılmaz gibi hissediyorum :)

Geçtiğimiz Pazar babalar günü olması dolayısıyla küçük çaplı bir aile ziyareti yaptık. Nevin annem –eşim evlendiğimiz günden beri istediği ve hanımı da yapamadığı :) için- bize mantı yapmıştı. Ben de elim boş gitmemek için bu tatlıyı hazırladım.
 
 

Eşimin damla sakızına olan aşkından daha önce kaç kez bahsetmişimdir hatırlamıyorum ama hemen her kurabiyemin kekimin içine giren sakızlı vanilya bu sefer de irmik tatlımı lezzetlendirdi ;)

Annemle belki de 15 senedir kullandığımız bir irmik tatlısı ölçümüz vardı; hemen her bayram borcamda yapıp, dilim dilim keserek tarçın ve cevizle ikram ederdik. Bu sefer dondurucumdaki meyveleri tüketmek ve bloğuma bir adet meyveli sos eklemek için frambuaz (ahududu) sos hazırladım :)
Yeri gelmişken; bunca senelik biyolojiciyim, frambuazla ahududunun aynı şey olduğunu yeni öğrendim :) Frambuazı tatlılarda pastalarda yiyoruz ama ahududunu yabani ve pek bulunmayan bir meyve zannederdim, değilmiş :)
Ben tatlımı kek kalıbında yapıp buzdolabında 1 gece beklettikten sonra ters çevirdim ama siz kaselere koyup ters çevirerek, borcamda yapıp dilimleyerek ya da tek kişilik kuplarda ikram edebilirsiniz.

Frambuaz, böğürtlen, çilek, vişne gibi herhangi bir meyve kullanarak yapabileceğiniz bu sosu tüm tatlılarda ve hatta dondurmanın yanında kullanabilirsiniz. Şeker miktarını meyvenizin ekşiliğine göre ayarlayabileceğiniz gibi sosunuzun akıcı ya da jöle gibi katı olmasını isterseniz nişasta miktarını artırıp azaltabilirsiniz.    

İrmik tatlısını kalıbından çıkarmadan ya da dilimlemeden önce en az 3-4 saat hatta mümkünse 1 gece buzdolabında bekletin, servis etmeden hemen önce de soğuttunuz sosunu ekleyin.

Damla sakızlı irmik tatlısı için malzemeler:

1 litre süt

1 su bardağı irmik

¾ su bardağı toz şeker

1 paket damla sakızlı vanilya

 
Frambuaz (Ahududu) sos için malzemeler:

1 su bardağı frambuaz

1 çay bardağı su

1 tepeleme yemek kaşığı nişasta

2 yemek kaşığı toz şeker

 

Süt, irmik, şeker ve damla sakızlı vanilyayı orta hararetli ateşte kaynayana (göz göz olana) kadar pişiriyoruz. Hiç vakit kaybetmeden sudan geçirdiğimiz kalıbımıza boşaltıyoruz ve ılıdıktan sonra buzdolabına kaldırıyoruz.
 
Tatlınız daha yüksek olsun isterseniz malzemeleri artırıp kalıbı ağzına kadar doldurabilir ya da kubbe gibi yuvarlak bir salata kasesi kullanabilirsiniz. Kek kalıbımı İkea’dan almıştım ama mozaik pasta, sütü tatlı gibi şeylerden kek yapmaya fırsatım olmadı. Ters çevirdikten sonra dilimleyerek servis etmek için ideal ama keki nasıl pişirir pek bir fikrim yok açıkçası :)
 

 

 
Sosumuz için de nişastayı 1 çay bardağı su ile açıyoruz, frambuaz ve şekerle tencereye alıp kaynayana kadar pişiriyoruz. Ara ara karıştırarak soğutuyoruz ve tatlımızı servis etmeden önce kullanıyoruz.
 


 

 
Sosunuz artarsa fazlasını dolabınızda günlerce bozulmadan saklayabilir, dondurmayla servis edebilirsiniz. Hele de Carte d’or’un kaymaklı dondurmasıyla bir harika oluyor ;)  
 
Tüm babaların ve baba adaylarının günü kutlu olsun. Evlendiğimden beri içim hep cız ediyor, halbuki babacım hayatta ve hep yanımızda, arkamızda.
Allahım hiçbir çocuğu annesiz babasız bırakmasın…
İşte benim annemle babam:
 

 
Hoşçakalın! :)
 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...