17 Haziran 2014 Salı

Kakaolu Çatlak Kurabiye


Herkese merhaba,

Kakaolu çatlak kurabiyenin gerek görüntüsü, gerekse lezzetine bayılırım ancak şimdiye kadar alıp yaptığım hiçbir tarif yediklerim gibi olmuyordu. Çünkü ya ele gelmeyecek kadar cıvık oluyor şekil veremiyordum ya da kendimce biraz daha un ekleyip kıvamını bozuyordum, kurabiyelerim çatlamıyordu. Ta ki sosyal medyadan da sürekli takip ettiğim Mutfak Sırları'nın sahibesi Nilay Tulum’un tarifiyle karşılaşana kadar. Diğer tariflerinde de olduğu gibi tek kelimeyle harika, ölçüleri bu kadar tam tutan ve lezzetli olan başka bir blog yok ;)
 
 

Bir kere çatlak kurabiyeler pudra şekerine bulandığı için çok çok tatlı geliyor hatta kakao tadını bastırıyor. O yüzden içine koyduğum şeker miktarını azaltıyorum. Bir de hamurumu geceden yoğurup buzdolabında sabaha kadar bekletince şekil vermesi çok kolay oluyor. Yalnız bekleyen hamur yağını bırakıyor, o yüzden mutlaka streç filme sarın ve şekil vermeden önce hamuru bir kez daha yoğurun.
 

 

 
Malzemeler:

2 yumurta

2 su bardağı un

1 çay bardağı toz şeker (ben ¾ kullandım)

1 çay bardağı sıvı yağ

1 paket kabartma tozu

1 kahve fincanı kakao (ben Dr.Oetker’in Gourment kakaosunu kullanıyorum)

Çay kaşığının ucuyla tuz (ama çok çok az)

Bulamak için 2-3 yemek kaşığı pudra şekeri

 

Pudra şekeri haricindeki tüm malzemeyi yoğuruyoruz. Bildiğiniz kurabiye hamurları gibi olmasını beklemeyin, hamur kendini tutmuyor dağılıp gidiyor. İyice yoğurduktan sonra streç filme sarıp buzdolabına kaldırın ve mümkünse 1 gece hamurunuzu dinlendirin. Sıvı yağ ile yapılan diğer kurabiyelerde olduğu gibi hamur yağını atıyor, böyle bir durumla ilk defa karşılaşıyor olabilirsiniz, şaşırmayın ;)
 

 

Dinlenmiş hamurdan istediğiniz boyutta parçalar koparıp yuvarlayın ve hafifçe pudra şekerine bulayın. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralık bırakarak dizin ve önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 15 dakika pişirin.
 

 

Pişerken çatladıkları ve yayıldıkları için kurabiyelerinizin arasında en az 3er cm boşluk bırakın ki birbirlerine yapışmasınlar.

Pişirme süresine dikkat edin çünkü ben ilk denediğimde içi çiğ kalmış gibi geldiği için 5 dakika daha fırında tuttum ve bisküvi gibi kıtır kıtır oldular.
 

 

 
Ben bu ölçülerle 21 adet kurabiye elde ettim, az bulursanız oranını bozmadan ölçüleri artırabilirsiniz.

Son olarak kullandığınız kakao çeşidi çok önemli. Yağ oranı yüksek kaliteli bir kakao kullanırsanız daha pişerken eve –içinde bulunmamasına rağmen- çikolata kokusu yayılıyor ;)
 

 

Kaç gün saklanabileceği konusunda ise her zamanki gibi hiçbir fikrim yok; yarısı piştiği gün diğer yarısı da ertesi günlerde eşim tarafından işyerinde tüketilmiş, kurabiye kutusunu olduğu gibi götürdüğünden ben görmedim :)     
 
Musmutlu kalın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...