14 Nisan 2015 Salı

Yulaf kepekli ve tam buğday unlu poğaça

Herkese merhaba,

Yulaf kepekli tariflerle devam ediyoruz :) Yulaf kepekli hamur pek de hamur gibi olmadığından çok az tam buğday unu ilavesiyle ve zeytinyağıyla yaptım poğaçalarımı. Fırından ilk çıktığında sıcacık ve feci lezzetliydi, tabii soğuyunca eski lezzeti kalmıyor ama sağlıklı ve zararsız bir hamur işine göre hiç de fena sayılmaz ;)




Cumartesi sabahı yaptığım poğaçaların sonuncusunu bu sabah iş yerinde yedim. 4 gündür sabah kahvaltılarında ikişer tane yiyorum, e tabi kalanını da Cantürk’ün yediğini söylememe gerek yoktur sanırım :))





Yeri gelmişken ben yulaf kepeğini Dukan diyeti yaptığım için değil, kalorisi düşük, sağlıklı hamur işleri elde etmek istediğim için kullanıyorum. Dolayısıyla yaptıklarımın Dukanla bir ilgisi olmadığı gibi ataktaysanız bunu yiyin, seyirdeyseniz yemeyin gibi bir yorum yapma şansım yok çünkü bu diyet hakkında yeterince bilgi sahibi değilim.




Malzemeler:

Hamuru için:

2 yumurta (birinin sarısı üzeri için ayrılacak)
1 çay bardağı light süt
1 su bardağı light yoğurt
Yarım çay bardağı zeytinyağı
Bir tutam maydanoz
Bir tutam dereotu
1 paket mahlepli susamlı kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
2 su bardağı yulaf kepeği
Aldığı kadar tam buğday unu

Arasına koymak için:

Küp küp doğranmış light kaşar peyniri

Üzeri için:

Susam ve çörek otu

Yumurtalar, zeytinyağı, yoğurt, süt, kıyılmış maydanoz, dereotu, tuz ve yulaf kepeğini derin bir kaba alıp iyice karıştırıyoruz. Kabartma tozu ve azar azar tam buğday unu ekleyerek yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Hafifçe ele yapışan değişik yapıda bir hamurumuz oluyor. Şimdi hamurumuzdan ne çok büyük ne küçük parçalar koparıp arasına kaşar koyarak poğaça şekli veriyoruz.





Üzerine yumurta sarısı sürüp susam ve çörekotu serperek 180 derecelik önceden ısıtılmış fırında 25-30 dakika pişiriyoruz.




Yulaf kepekli bu poğaçaların -her ne kadar kabartma tozu koymuş olsam da- kabaracağını pek sanmıyordum. Hatta fırın camından baktığımda aşağıdaki manzarayı görünce epeyce şaşırdım :)




Aynı hamura zeytin, ceviz, kurutulmuş domates gibi malzemeler ekleyip yuvarlak poğaçalar da yapabilirsiniz.

Bu da deniz temalı kahvaltı sofram:




Hoşçakalın!











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...