20 Nisan 2015 Pazartesi

Toz pudingli kek

Herkese merhaba,

Toz pudingli muffinlerimi artık bilmeyen yoktur sanırım, bu kez de aynı hamurun miktarını artırıp tek parça olarak pişirdim ve maşallah kabardıkça kabardı :)



Siz bu kadar kabarık, kocaman bir kek istemezseniz yumurta sayısını ikiye düşürüp ölçü olarak da çay bardağı kullanabilirsiniz. Ben yuvarlak kelepçeli kalıp kullandım ama Bundt tipi (ortası boş, dilimli) bir kalıpla da gayet güzel olacağını düşünüyorum :)



Malzemeler:

3 yumurta
¾ su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 tepeleme yemek kaşığı kakao
1 paket toz halinde bitter çikolatalı puding
1 paket kabartma tozu
2,5 su bardağı un

Yumurtalarla şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz. Süt ve sıvıyağı ekleyip biraz karıştırıp elediğimiz tüm toz malzemeleri (kakao, kabartma tozu, puding ve un) pürüzsüz olana kadar hafifçe çırpıp yağladığımız kalıba döküyoruz. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 30-35 dakika pişiriyoruz. Eğer kürdan batırdığınızda temiz çıkıyorsa pişmiş demektir, aksi halde pişirmeye devam ediyoruz.



Bir de keklerinizi fırından alır almaz üzerini örtmeyin; nemlenir, kabaran kısımlar çöker ve içi hamurlaşır. 15-20 dakika beklettikten sonra yaparsanız keklerinizin kurumasını engellediğiniz gibi hamurlaşma sorunuyla da karşılaşmazsınız.

Aslında planım kekimin üzerine Dr. Oetker’in beyaz çikolata sosunu döküp servis etmekti ama bu kadar kabarınca sosun içine işlemeyeceğini düşünüp arasını kestim ve arasına cupcakelerimi süslemek için kullandığım labne peynirli kremamdan hazırlayıp sürdüm. En üstüne de koyu kıvamlı pişirdiğim beyaz çikolata sosundan döküp Türk kahvesi serpiştirdim ve servis ettik.




Detaylı olarak yazdığım pastamın tarifini okumak için TIK TIK :)





Birikmiş tarifleri en kısa sürede paylaşabilmek dileğiyle,


Hoşçakalın!








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...