27 Nisan 2015 Pazartesi

Yulaf kepekli dereotlu mini poğaçalar

Merhabalar,

Bolca kalorili tariften sonra yeniden diyetlere geçiyorum :)

İlk tarifim geçtiğimiz hafta boyunca kahvaltıda yediğim unsuz poğaçalarım. Geçtiğimiz sefer yaptığım, tarifini de BURADA paylaştığım poğaçalarımda tam buğday unundan destek almıştım; bu kez sadece yulaf kepeği karışımı kullandım.





Yeri gelmişken yulaf kepeği ile yulaf kepeği karışımı farklı şeyler. Karışımın içerisinde yulaf kepeğine ek olarak peynir tozu, yumurta akı tozu, peynir altı suyu tozu, gluten ve tuz var. Bu demek oluyor ki yaptığınız hamur işleri daha lezzetli oluyor. Ayrıca içerdiği gluten sayesinde yulaf kepeği ile hazırlanmış tariflere oranla daha çok kabarıyor :)




Daha lezzetli ve yenilebilir olması için dereotu, metabolizmayı hızlandırması için de pulbiber ekledim. Yulaf kepeği karışımı zaten yüksek proteinli, içerisine de bolca süt-yoğurt koyunca son derece sağlıklı ve doyurucu kahvaltılıklar elde etmiş oluyoruz. Benim gibi kahvaltısını işyerine geldikten sonra yapanlar için gayet pratik. Tek seferde bir tepsi yaparak fazlasını derin dondurucuya kaldırdım, ihtiyaç duydukça yiyeceğim kadarını çıkarıyorum.




Buzdolabında da saklayabilirsiniz poğaçalarınızı ama 2. günden sonra bayatlayıp biraz kuruyor, benden söylemesi :)

Malzemeler:

2 yumurta
1 su bardağı light yoğurt
1 çay bardağı light süt
2 yemek kaşığı zeytinyağı
Bir tutam kıyılmış dereotu
1 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı pulbiber
1 paket (400 gram) yüksek proteinli yulaf kepeği

Tüm malzemeleri yoğurup bir hamur elde ediyoruz. Şekil vermesi zor ve ele yapışıyor. Cevizden daha küçük parçalar alıp yuvarlayarak yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye diziyoruz.
Üzerlerine çörek otu serpiştirerek önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 20-25 dakika kızarana kadar pişiriyoruz.

Afiyet olsun!





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...