10 Aralık 2013 Salı

İsotlu etsiz çiğ köfte

Özen’in spesiyali ile devam ediyoruz :) Çokça övgü aldığı için hemen her misafire yaptığım, hele de çıtır marulla yendikçe yenesi gelen, ne kısır ne de çiğ köfte olabilmiş, isotuyla da diğer etsiz çiğ köftelerden ayrılmış bir tarif.


Malzemeler:

3 su bardağı çiğ köftelik bulgur
2 büyük boy olgun domates
2 orta boy kuru soğan
1 demet yeşil soğan
Yarım demet maydanoz
2-3 diş sarımsak
1 çay bardağı zeytinyağı
1 limonun suyu
2-3 yemek kaşığı nar ekşisi
3 yemek kaşığı domates salçası
2 yemek kaşığı acı biber salçası  
Pulbiber, isot, tuz
1 su bardağı sıcak su (sıcak su olmadan da yoğururum yorulmam ki diyenlere saygılaarr)

Yeşil soğan ve maydanozu incecik kıyıyor; kuru soğan, sarımsak ve domateslerimizi rendeliyoruz. Robotta da çekebilirsiniz ama ne kadar sulanırlarsa çiğ köfteyi yoğurmamız o kadar kolaylaşır :)

Derin ve geniş bir kaba tüm malzemeleri alıyoruz ve 1 su bardağı da sıcak su ekleyip yoğurmaya başlıyoruz.

Tarifin orjinalinde sıcak su yok ama kızlar yoğururken anlayacaklar, çiğköfte kolları inanılmaz ağrıtıyor. Ben biraz işin kolayına kaçıyorum ama gene de sıcak su miktarını çok abartmayın, çiğ köfte yapıyım derken kısıra dönmesin :)

İyice yoğurduktan sonra elimizle şekillendirip servis ediyoruz. 

Biz ekşi sever bir aile olduğumuzdan limon ve nar ekşisini birlikte kullanıyorum. Siz hiç katmayabilirsiniz de ;)

İsot çiğköfteyi kısır olmaktan çıkardığı için mutlaka kullanın derim, pul biber miktarını da biber salçanızın acılığına göre ekleyin, yiyenleri zehirlemeyin ;)

Ben çiğköftemi, tarifini BURADA uzun uzun anlattığım yaprak sarma ve peynirli tepsi böreği ile servis ettim. Benim yaptığım gibi marul yaprakları içinde servis ederseniz çiğ köfteleriniz çok da şık gözükür ;)




Börek dipfrizden çıktığı için fotoğrafı yok maalesef, ilk fırsatta yapıp fotoğraflayıp ekleyeceğim :)

Hoşçakalın!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...