27 Aralık 2013 Cuma

Actifry tarifleri: yağsız patates kızartması ve tavuk kanatları

2013 yılının son postunu sadece 5 dakikanızı alacak bir diyet tarife ayırmak istedim. Ama bu sefer biz değil Actifry çalışacak :)

31 Aralık'ta akşama kadar çalışıp, yorgun argın eve gelip bir de "off ne pişirsem?" diyecekler için de alternatif olsun.



Diyete başladığımdan beri yaşadığım en büyük problem: patates kızartması.

Yemeğe gitmişiz, salatadan bıkmışım zaten, ızgara et sipariş ediyorum, yanında sote sebzeler ve ta taamm: aylardır yemediğim çıtır çıtır patates kızartması.

Gözümün önüne Pierre Dukan geliyor:



Bir taneden bir şey olmaz diye diye bir bakmışım tabakta kırıntı kalmamış. Bir seferden bir şey olmuyor gerçekten ama yaşadığım vicdan azabı anlatılamaz.

Kendinize bir şeyi yasaklayınca işte böyle benim gibi ya görünce dayanamazsınız ya da sürekli canınız çeker. O yüzden her şeyden ama az yağlı ve az miktarda yememiz gerekiyor. Kilo verme sürecinde bir kere bile ağzıma koymadım, hatta çok enteresandır o kadar istikrarlıydım ki patates kızartması ne aklıma geldi ne de canım çekti. Benim için problem ideal kiloma düştükten sonra başladı. Neyse ki Actifry'ım var ve ayda bir kere kendimi ödüllendirip olası bir krizi aşmış oluyorum :)

Tefal Actifry kitabındaki tarife göre yapılmış patates kızartmasının bir porsiyonunda 207 kalori var ama ben yağ miktarını üçte birine düşürdüğüme göre 200 kaloriden bile az ;)   Tavuk kanatları da hiç yağ koymadan pişiriyorum, 1 kaşık yağ ile yapılan tarifin bir porsiyonu 130 kaloriymiş, hesap edin artık :)

Bu arada "kaşık"tan kastımız yemek kaşığı değil, Actifry'ın kendi kaşığı ve yaklaşık 2,5-3 yemek kaşığına denk geliyor. Fakat ben kitaptaki ölçülere sadık kalmayıp bazı tariflerde yağ miktarını azaltıp bazen de hiç yağ kullanmıyorum.

Actifry hiç kullanmamış olanlar için; tencere yemeği yapar gibi başında durmanıza, karıştırmanıza, arada gelip gidip kontrol etmenize gerek yok. Yani yağsız olduğu kadar zamandan da kazandırıyor.

Patates kızartması için malzemeler:

4 orta boy patates
1 yemek kaşığı zeytinyağı ve tuz



Patatesleri güzelce yıkıyıp soyup 1cmden daha ince kesiyoruz ve su dolu bir kapta en az yarım saat bekletiyoruz. (Suda bekletmek nişastasını bırakan patateslerin birbirine yapışmasını engelliyor.)

Actifry'a 1 yemek kaşığı zeytinyağı koyup 2 dakika çalıştırıyoruz, ısındıktan sonra da kuruladığımız patatesleri ekleyip 30-35 dakika kızartıyoruz. Süre bitmesine yakın kapağını açıp tuzunu atabilirsiniz, isterseniz de piştikten sonra, tercih sizin.



Bol yağda kızarmış gibi olması mümkün değil, ama beklentinizi karşılayacağına emin olabilirsiniz; yalnız fazla bekletmeden tüketin, patatesler soğuyunca haşlanmış gibi oluyor, çıtırlığı kalmıyor ;)

Tavuk kanatları için malzemeler:

Yarım kilo tavuk kanat
Tuz, pulbiber, karabiber ve kekik

Tavuk kanatları tuz, pulbiber, karabiber ve kekik ile harmanladıktan sonra Actifry'a alıp 25-30 dakika pişiriyoruz. Pişme işleminden sonra haznede epeyce yağ biriktiğini göreceksiniz, kanatlar kızarırken yağını da bırakıyor, o yüzden tabağa almadan havlu kağıda üzerinde kalan yağı emdirin derim ben.


Ne kadar kolay, değil mi? :)



Şimdiden yeni yılınızı kutluyorum; herkese sevgi, huzur, barış, sağlık, mutluluk ve aşk dolu bir yıl diliyorum :)

Benim yeni yıldan dileğim yalancı, iki yüzlü, ruh hastalarının benden ve tüm sevdiklerimden uzak durması, zaten gerisi bir şekilde halloluyor ;)

Herkesi çok öpüyorum, hoşçakalın! :))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...