23 Aralık 2014 Salı

Fırın poşetinde sebzeli bütün tavuk dolması


Merhabalar,

Bugün de gene hem yılbaşı sofralarınız hem de akşam yemekleriniz için hafif, kolay ama bir o kadar da lezzetli bir tarifim var: Fırın poşetinde sebzeli bütün tavuk dolması :)
 
 
 

Hindi etini sevmiyor ya da sevip de yılbaşında dolmasını yapmaya üşeniyorsanız, üşenmeden yaptığınız koskoca hindi bitmek bilmiyorsa ve içini dolduran iç pilavı ağır geliyorsa, yılbaşını bizim gibi evde 2 kişi geçirecekseniz bu tarifi mutlaka denemelisiniz :)

 


Malzemeler:

1 orta boy tüm tavuk

1 orta boy kuru soğan

1 orta boy havuç

1 sap pırasa

Bir tutam kereviz sapı ve yaprağı

Birkaç dal maydanoz

2 adet defne yaprağı

Tane karabiber

Tuz

 

Tavuğu iyice yıkayıp, gereksiz yerlerini kesip temizliyoruz. Soyup iri iri doğradığımız sebzeleri, tuz ve karabiberin yarısını tavuğun ortasındaki boşluğa güzelce yerleştiriyoruz. Sebzelerle doldurduğumuz tavuğu dikkatlice fırın poşetine yerleştiriyoruz ve kalan sebzeleri, tuzu ve tane karabiberi poşetin içine serpiştiriyoruz. Poşetin ağzını bağlayıp kürdanla birkaç delik açıp 200 derecelik fırında en az 1,5 saat (ne kadar uzun pişirirseniz etler o kadar güzel ayrılır kemiklerden) nar gibi kızarana kadar pişiriyoruz.
 
 
 

Sebze olarak benim kullandıklarıma ek olarak patates, bezelye, mantar, brokoli, karnabahar gibi aklınıza gelebilecek her şeyden faydalanabilirsiniz.

Fark ettiyseniz ne zeytinyağı ne de tereyağı kullanmadım. Tavuğu derisiyle pişirdiğimiz için yeterince yağ saldığını göreceksiniz zaten. Eğer yağsız bulursanız servis etmeden önce poşetin altına biriken yağlı suyu tavuğun üzerine gezdirebilirsiniz :)
 
 

Yanına güzel bir yeşil salatayla harika bir akşam yemeği yiyebilir, birkaç çeşit meze ve börek, pilav, makarna gibi karbonhidratlar ile zeytinyağlı çeşitleriyle misafir hatta yılbaşı sofrası kurabilirsiniz.     

Bu da bizim pratik akşam yemeği soframız:
 
 
 

Salatamız eşim tarafından hazırlandığı için fotoğrafa katılamadı :)

Betty Boop’lu yemek takımım ve kırmızı çatal bıçaklarım Bernardo, keçe Amerikan servislerim Paşabahçe, peçetelerim de Madame Coco’dan ;)

Yepyeni yılbaşı tarifleriyle buluşmak dileğiyle, hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 
 

 

Çelenk Pasta


Yılbaşı Çelengi Pastası
 
 

Herkese merhaba,

Yılbaşı gecesi için yapabileceğiniz pratik ve hafif bir tatlı tarifim var bugün size :) Aslında tarif tanıdık, her zaman yaptığım çikolata soslu irmik tatlısı. Ben sadece biraz süsleyip yılbaşı çelengi görüntüsü verdim.
 
 

BURADAKİ tarife göre yaptığım ve soğuttuğum çikolata soslu irmik tatlısını soğuduktan sonra şeker hamurlarıyla süsledim. Kırmızı şeker hamuruyla fiyonk, yeşille de yapraklar yaptım ve kırmızı berryleri üzerlerine kondurdum. Ortasına ayıklanmış nar, etrafına da kumkuat (kamkat), kivi ve nar taneleri serpiştirdim. 
 
 

Biz tadını ama en çok da görüntüsünü beğendik, kesmeye kıyamadık ;)
 
 
 

Yepyeni yılbaşı tarifleriyle buluşmak dileğiyle, hoşçakalın! :)
 
 
 
 
 
 
 

 

18 Aralık 2014 Perşembe

Fırında sodalı karnabahar


Herkese merhaba,

En sevdiğim sebzeler listesinde ilk sıralarda yer alan karnabaharla yaptığım çok hafif bir yemek var bugün. Daha önce verdiğim tarifte olduğu gibi sütlü de yapabilirsiniz (1 çay bardağına yakın süt kullanıyoruz) ama sodalı hali de börek gibi oluyor :)



 

Malzemeler:

1 orta boy karnabahar

1 şişe maden suyu (soda)

2 yumurta

3 yemek kaşığı un

2 yemek kaşığı sızma zeytinyağı

Tuz, karabiber, pulbiber

 

Karnabaharı çiçeklerine ayırıp hafif diri kalacak şekilde haşlıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz. Ayrı bir kapta maden suyu, yumurta, un, zeytinyağı, tuz, karabiber ve pulbiberi pürüz kalmayacak şekilde çırpıyoruz. Karnabaharları bu sosa bulayıp bir fırın kabına çok kalın olmayacak şekilde (içi çiğ kalabilir) diziyoruz. Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında iyice kızarıp sosu içine çekene kadar pişiriyoruz. Ben artan sosu üzerine gezdirdiğim için tamamen pişmesi 45 dakikamı aldı :)



 

Kırmızı kalp fırın kabım da eşimin patronunun eşi Özlem Hanım’ın hediyesi, çok cici değil mi?

Kırmızı kalpli runnerım da Mudo’dan :)

Diyet yapmak gibi bir derdiniz yoksa karnabaharları bu sosa batırdıktan sonra kızgın yağda kızartabilirsiniz, çok daha lezzetli olduğu itiraf etmeliyim :)

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 

16 Aralık 2014 Salı

Ispanaklı ve pırasalı tam buğday unlu muffin


Herkese merhaba,

Bugün size ıspanak ve pırasa sevmeyen çocuklara bir de benimki gibi kocalara kolayca yedirebileceğiniz tam buğday unlu hafif ama lezzetli bir tarifim var :)
 
 

Eklediğim mahlepli susamlı kabartma tozuyla diyet yaparken canı poğaça börek çekenler için birebir ;) Ben kahvaltıda zeytin, peynir ve domatesin yanında bir tane yiyorum, ekmekten daha göz doyurucu olduğu kesin :)
 

 
Malzemeler:

2 yumurta

1 çay bardağı süt

2 yemek kaşığı sızma zeytinyağı

Yarım kilo ıspanak

2 dal pırasa

Aldığı kadar (yaklaşık 1 su bardağı) tam buğday unu

Pul biber, karabiber, tuz

 



Sebzelerimizi iyice yıkadıktan sonra pırasaları ince ince kıyıyor, ıspanakları da iri iri doğruyoruz. Diğer tüm malzemelerle karıştırıp aşağıdaki gibi bir kıvam elde ediyoruz.
 
 
 

Un, sebzelerin sulanma miktarına göre değişiklik göstereceğinden yavaş yavaş ekleyip azaltıp artırabilirsiniz.

 
 
Karışımımızı muffin kalıplarına tam dolduracak şekilde paylaştırıyoruz. Ben silikon kalıplara direk koydum ama siz muffin kağıtlarından da faydalanabilirsiniz.
 
 
 

Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üzeri kızarıncaya kadar (30-35 dakika) pişiriyoruz.
 
 

Sonra da çayın yanında afiyetle yiyoruz.  
 
 
 

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 
 

Siyah - beyaz - gri çay sofrası


Herkese merhaba,

Geçtiğimiz pazar günkü misafir sofram sayesinde nihayet birlikteyiz :) Bu sıralar eşimle sıkı bir diyete girdiğimiz ve haşlanmış sebze, ızgara et, meyve dışında pek bir şey yiyemediğimiz için yeni tarifler deneme ve dolayısıyla paylaşma şansım pek olmuyor. 1 haftadır da iş için Antalya'da bulunduğumdan bloğu epey ihmal ettim. Allahtan misafirlerimiz oluyor da en azından sofra ve menü paylaşımı yapabiliyorum :)



Eşimin patronu, zarif eşi ve minnoşlar Emre ile Deren misafirimizdi.

Menüyü sayıca az olduğumuz için 3 tuzlu 1 tatlı olacak şekilde oluşturdum. Poğaça, kurabiye olaylarına hiç girmedim :) Belki yoğurtlu bir çeşit ekleyebilirmişim diye düşünüyorum ama aklıma şu an geldiği için pek de bir anlamı yok artık :)

 



Bakalım menüde neler varmış:

Mercimek köftesi

Zeytinyağlı yaprak sarma

Patatesli muska böreği

Güllü cupcakeler

 

Mercimek köftesi:

Daha önce de Belgin ablam ve Gökçen için yaptığım ve o günkü menüyü BURADA yazdığım mercimek köftesi benim için bir kısır olamaz ama Cantürk çok sevdiği için hazırlandı :)


 

Tarifi için TIK TIK :)



Yaprak sarması:

Yaprak sarmam gene bol zeytinyağlı ve ekşiliydi :) Tarifi ve bilmeyenler için yaprak sarma tekniği fotoğraflarıyla BURADA ;)






Patatesli börek:

Artık benimle özdeşleşen, yiyen herkesin bayıldığı içi bol soğanlı, salçalı ve baharatlı patatesli muska böreklerimin tarifi için TIK TIK :)






Şeker hamurlu ve kremalı cupcakeler

Cupcakeler gerek muffini gerek kremasıyla başlı başına assolist oldukları için tatlı grubunun tek üyesi olarak kaldılar :) Daha önce kayınvalidemin doğum günü için hazırladıklarımın aynısı, sadece pembe yerine kırmızı güllerle süslendiler :) Tarifi de BURADA :)   


 


Runner gibi görmekte olduğunuz şey aslında İkea’dan aldığım bir panel perde :) Deseni ve renkleri yemek takımımla özellikle uyum içinde olduğundan önemli bir misafirim için bekletiyordum, bugüne kısmetmiş. Yemek takımım Bernardo, çatal bıçak takımım Korkmaz, runner ve yemek takımımın renklerine uygunluğu açısından seçtiğim peçetelerim de Madame Coco :)



 

Yeni bir sofrada buluşmak dileğiyle,

Hoşçakalın! :) 












 

1 Aralık 2014 Pazartesi

Zeytinyağlı yer elması


Herkese merhaba,

Yılın son ayı Aralık geldi, çattı :) İlk postta da geçen ay Burcu’nun ellerinden yiyip bayıldığımız ve acilen diyete girme kararı alıp pişirdiğim zeytinyağlı yer elmasını veriyorum.
 
 
 

Yer elması bizim meyve gibi soyup çiğ çiğ yediğimiz bir sebzeden öteye geçememişti şimdiye kadar. Pişmiş hali sandığımdan çok daha lezzetliymiş. Bir de Burcu pirinç kullanmıştı, ben daha diyet olması açısından onu da çıkardım :) Gayet de pratik bir tarif, tek zorluğu biçimsiz yer elmalarının kabuğunu soymak :)
 

 

Malzemeler:

10-12 adet orta boy yer elması

2 orta boy havuç

1 orta boy (ben 2 küçük kullandım) kuru soğan

2 yemek kaşığı zeytinyağı

1 limonun suyu

1 adet kesme şeker

Tuz

Süslemek için bir tutam dereotu



Yemeklik doğradığımız soğanımızı ve zeytinyağını tencereye alıp kavuruyoruz. Eğer yağı yetersiz gelirse çok az su ekleyebilirsiniz, en hafif soğan kavurma yolu bu maalesef. Soğanlar yumuşayınca halka halka doğradığımız havuçları ekleyip hafif yumuşayana kadar kavurup küp küp doğradığımız yer elmalarını, limon suyunu, tuzu ve kesme şekeri tencereye alıp karıştırıp üzerini iki parmak geçecek kadar sıcak su ekliyoruz ve pişmeye bırakıyoruz. Piştikten sonra da dereotuyla süsleyip ılık ya da soğuk servis ediyoruz.
 
 
 

Bu da Burcu’mun bizim için hazırladığı yer elmasının fotoğrafı:
 
 
 

Hoşçakalın!







28 Kasım 2014 Cuma

Evimize yılbaşı geldi :)


Merhabalar,

 
BURADAKİ yazımda İkea’dan aldığımız yılbaşı ağacı ve süslerini size göstermiştim. Şimdi de fikir olması açısından sizinle paylaşıyorum.
 
 
 
 
Süslere ek olarak tarifini BURADA bulabileceğiniz yılbaşı kurabiyelerimi de poşetleyip ağacıma astım. Böylece gelen arkadaşlarımız hediyelerini ağaçtan toplayacaklar :)
 
 
 

Ağacımızın yanında gördüğünüz vazo ve ayaklı kaseleri de kozalaklar, ağaç süsleri ve mumlarla doldurdum. Yemek masamız, konsolumuz ve sehpalarımızın üzerini süslüyorlar :)
 

 
 

Hoşçakalın :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...