14 Ekim 2014 Salı

Çilekli puding pastası


Herkese merhaba,

Pazar akşamı çayı için yaptığım çok pratik bir pasta tarifim var size :) Hem pudingi dilim dilim keserek servis etmek isteyenler için hem de çok az zahmetle pasta görünümlü bir tatlı hazırlamak isteyenler için ideal :)


 

Malzemeler:

1 paket çilekli puding

2 su bardağı süt

Yarım paket çikolata sosu

1 su bardağı süt

 

Bir paket çilekli pudingi paketin arkasında verilen ölçüden daha az süt kullanarak (2,5 su bardağı diyorsa siz 2 kullanın) pişirip sudan geçirdiğimiz kek kalıbına döküyoruz. Bir gece buzdolabında bekleyip katılaşan pudingi bir tabağa ters çevirip kalıptan çıkarıyoruz.




Yarım paket çikolata sosu 1 su bardağı süt ile pişirip karıştırarak soğutuyoruz. Soğuduktan sonra da çilekli pudingimizin üzerine döküp servis yapıyoruz ;)



 

Çok kolaymış değil mi? :)

Pastamı nelerle mi ikram ettim?


 

Toz çikolata soslu muffinlerimin tarifi için BURAYA, zeytinli ve dereotlu mahlepli poğaçalarımın (margarinsiz ve mayasız) tarifi için de BURAYA tıklamanız yeterli ;)

Siz sormadan ben söyleyeyim; Betty Boop’lu pasta takımım Bernardo, kalpli runnerım da Mudo Concept ;)

Hoşçakalın!










 

Toz çikolata soslu muffin


Herkese merhaba,

Islak kek gibi nemli nemli, yumuşacık ve ağızda dağılan harika bir muffin tarifim var size. Pudingli kekten sonraki yeni keşfim: Toz çikolata soslu muffin :)
 
 
 

Geçenlerde Derya ve Cem’i akşam oturmasına çağırınca çayı boş içmeyelim diye kakaolu pudingli muffin yapmaya karar verdim ve tam da yapım aşamasında kakaolu pudingimin kalmadığını farkettim. Bitter çikolatalı sos da aynı işi görür herhalde diyip bir poşet sosu toz halinde ekledim kek hamuruma. 17 dakikanın sonunda ıslak görünümlü ama içi tamamen pişmiş harika muffinler elde edince favori muffinim ilan ettim. Her zamanki gibi ilk Cantürk tattı, sonra Derya ve Cem’e ikram ettim. İlk deneme olduğu için fotoğraf çekmeyi de düşünememiştim ama bahanem olsun isteyip İrem ve Doruk için de yapıp kalanları işyerime götürdüm. Şimdiye kadar yiyen herkes çok beğendi, tarifi istendi ;)
 

 
 

Malzemeler:

2 yumurta

3/4 çay bardağı toz şeker

1 çay bardağı süt

1 çay bardağı sıvı yağ

1 paket kabartma tozu

1 paket toz halinde bitter çikolatalı sos

2,5 çay bardağı un 

 

Yumurta ve şekeri iyice çırpıp süt ve yağ ekliyoruz. Biraz daha çırpıp elediğimiz un, toz çikolata sos ve kabartma tozunu ekleyip çok az çırpıp 12 muffin kalıbına eşit olarak paylaştırıyoruz.  
 
 
 

180 derecelik önceden ısıtılmış fırında 15-20 dakika (ıslak görünümüne aldanmayın, hemen pişiyorlar) pişiriyoruz.
 
 
 

Ertesi güne kaldığında bile hala nemli yapısını koruyor muffinler ama ilk piştiği gün bir başka oluyor.
 
 
 

Silikon kalıpların içine muffin kağıdı koymanızı tavsiye ederim. Yemeniz çok daha kolaylaşır. Benim kırmızı kağıt muffin kalıplarım Tantitoni’den. Renk renk, çeşit çeşit kalıp bulabilirsiniz ;)
 
 
 

Muffinlerime bakın neler eşlik etmiş:
 
 
 

Betty Boop’lu pasta takımım Bernardo, kalpli runnerım da Mudo Concept ;)
 
Zeytinli ve dereotlu mahlepli (margarinsiz ve mayasız) mini poğaçalarımın tarifi için de TIK TIK ;)

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Zeytinli ve dereotlu mahlepli poğaça


Herkese merhaba,

Bugün size yeni keşfim (meğer yıllardır marketlerde varmış da benim haberim yokmuş) mahlepli ve susamlı kabartma tozuyla yaptığım zeytinli ve dereotlu margarinsiz poğaçanın tarifini vereceğim.



Son zamanlarda poğaçalarımı zeytinyağı ile yapıyorum. Hem margarin kullanmadığım için daha sağlıklı hem de sızma zeytinyağı ile mis kokulu ve lezzetli poğaçalar elde ediyorum. İster maya kullanıp 1 tatlı kaşığı mahlep ekleyin isterseniz de benim gibi mahlepli kabartma tozu kullanın, ikisiyle de çok hoş oluyor. Çok sert, katı bir hamur yoğurduğunuz takdirde kıtır kıtır kurabiyeler elde edersiniz, benimki ele yapıştığı için zor şekil verilen cıvık bir hamurdu. O yüzden poğaçalarım da yumuşacık oldu ;)



Aynı malzemelere ek olarak ceviz de ekleyebilirsiniz. Hamur işlerinde dereotu ve zeytine ceviz kadar yakışan başka bir şey daha yok sanıyorum. Aynı şekilde rendelenmiş kaşar ya da sevdiğiniz başka bir peynir çeşidini de kullanabilirsiniz.


 

Malzemeler:

2 yumurta (birinin sarısı üzerine sürmek için ayrılacak)

1 çay bardağı yoğurt

1 çay bardağı sızma zeytinyağı

1 yemek kaşığı toz şeker

Yarım çay kaşığı tuz

1 paket mahlepli ve susamlı kabartma tozu

20-25 adet çekirdeksiz siyah zeytin

Bir tutam kıyılmış dereotu

Aldığı kadar un

Tüm malzemelerle olabildiğince cıvık, hafif ele yapışan (poğaçaların yumuşak olmasının tek şartı bu bence) bir hamur yoğuruyoruz. İsterseniz yuvarlak isterseniz de benim yaptığım gibi hafif ince uzun şekil vererek yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye aralıklı olarak diziyoruz.


 
Yumurta sarısı sürüp susam serpiştirdiğimiz (çörek otu da olur) poğaçaları önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 20-25 dakika pişiriyoruz. Benimkiler minik minik olduklarından 20 dakika bile sürmeden piştiler ;)   









Minik poğaçalarımı İrem ve Doruk için hazırladım ve bu sofrayı kurdum:
 
 

Betty Boop’lu pasta takımım ve çatallarım Bernardo, kalpli runnerım da Mudo Concept ;)

Hoşçakalın!








 

10 Ekim 2014 Cuma

Mantarlı ve biberli omlet


Herkese merhaba,

Hafta içleri koştur koştur işe gidip kahvaltıları geçiştirince hafta sonları ve diğer tatil günleri özel ve güzel kahvaltı sofraları hazırlamaya çalışıyorum. Bu tarifi de hem diyette olan kendim hem de omleti çok seven eşim için sebzelerle yumurtayı harmanlayıp 5 dakikada uydurdum.

 


 
Malzemeler:

3 yumurta

5-6 adet orta boy mantar

1 orta boy kırmızı (kapya) biber

2-3 minik yeşil köy biberi

Tuz, karabiber, pulbiber

1 yemek kaşığı zeytinyağı

 


 
Tüm sebzeleri doğradıktan sonra yağı kızdırıp mantarları tavaya alıyoruz ve mantar suyunu bırakmasın diye yüksek ateşte hızlı hızlı sotelemeye başlıyoruz. Mantarlar hafif yumuşayınca önce kırmızı biberleri birkaç dakika sonra da yeşil biberleri ekleyip sebzeler istediğimiz yumuşaklığa gelince tuz ve baharatlarla çırptığımız yumurtayı ekliyoruz. Yüksek ateşte çok kısa bir sürede piştiğini göreceksiniz. Biz omletin altını kızarmış sevdiğimiz için ocakta biraz daha fazla tutuyoruz, siz pişme süresini kendi zevkinize göre ayarlayabilirsiniz.
 
 
 

Bu da balıklı yıldızlı deniz temalı sofram:
 
 
 

Balık kaseler, deniz yıldızı tabaklar ve kupalar Paşabahçe; dikdörtgen servis tabakları ile Amerikan servisler İkea’dan.

Siz de bu hafta sonu omletimi denersiniz belki ;)

Hoşçakalın!

9 Ekim 2014 Perşembe

Tam buğday unlu mini pizzalar


Herkese merhaba,

Hafta içleri kahvaltı yapamadan işe gittiğimizden daha önce de pek çok kez yakınmıştım. Haftanın beş günü tostla simitle geçiştiren eşime tatil günleri güzel bir kahvaltı sofrası kurmaya özen gösteriyorum. Omlet, krep, gözleme, börek artık hangisi kolayıma geliyorsa deniyorum ama malum bayramda alınan kilolar sebebiyle diyete de girince seçenekler kısıtlandı. Tam buğday unlu pizzaların hikayesi de böyle başladı :)
 
 
 

Tam buğday unuyla ilk defa hamur mayaladığım için pek de umutlu değildim. Zaten ben kabartma tozcuyum, yaş mayayı elime bile almışlığım yoktur, dolaplarımda da belki bir gün lazım olur diye kuru maya barındırırım hep. Ama şaşılacak derecede güzel şekillenen, kabaran ve lezzetli bir hamur elde ettim.   

 


 
Malzemeler:

Hamuru için:

1 çay bardağı ılık süt

1 paket instant (kuru) maya

1 tepeleme yemek kaşığı esmer şeker

Tuz

Aldığı kadar tam buğday unu

 

Üzeri için:

1 yemek kaşığı domates salçası

Kaşar peyniri

Hindi füme

Mantar

Yeşil biber

Çekirdeksiz siyah zeytin

Kekik, tuz


Sabah sporuma başlamadan önce hamuru mayaladım. Ilık süt, kuru maya, tuz ve esmer şekeri karıştırma kabına alıp yavaş yavaş un ekleyerek bir hamur yoğurdum. Klasik mayalı hamur tariflerindeki gibi olabildiğince yumuşak, hafif ele yapışan ve ne yalan söyleyim pek de iç açıcı görünmeyen bir hamur elde ettim. Ağzını kapatıp sporuma daldım ve 1 saat sonra umutsuzca kapağı kaldırdığımda kabarıp büyümüş bir hamurla karşılaştım. Tam buğday, kepekli gibi esmer unların beyaz unlar gibi kabarmasını asla bekleyemeyiz ama inanın kabarıklığı sizi tatmin edecektir ;)

Hamurumdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp elimle incelttim ve yağlı kağıt serdiğim tepsime aralıklı olarak dizdim. Sonra su ile açtığım ve kekik eklediğim salçamı pizzalarımın üzerine sürdüm. Sonra doğradığım kaşarları, hindi fümeleri, mantarları, yeşil biberleri ve zeytinleri üzerine dizip 180 derecelik önceden ısıtılmış fırına verdim.
 
 

 
Ben minnoş olması ve dilimleme derdi olmaması için mini pizzalar yaptım ama siz tüm hamuru açıp ya da elinizle şekillendirip büyük tek bir pizza da elde edebilirsiniz.

Malzeme olarak da istediğiniz, sevdiğiniz her şeyi kullanabilirsiniz. Sizin yaratıcılığınızla alakalı :)

Ben hem kaşar peyniri dışında yağ içermediğinden hem de tam buğday unu kullandığımdan iki minik yedim. Asıl planım bir taneyle yetinmekti ama hamuru çok güzel kabarmıştı ve feci lezzetliydi. Söylememe gerek yoktur sanırım, kalan dördü de Cantürk götürdü :))
 
 
 
 

Bernardo’dan aldığım Betty Boop’lu yemek takımımla kurduğum kahvaltı sofram da böyleydi ;)
 
 
 

Yepyeni diyet tariflerle görüşmek üzere,

Hoşçakalın! :)
 
 
 
 
 

Fırında kaşarlı ve sebzeli et sote


Herkese merhaba,
Wok tavamla bu aralar epey haşır neşiriz :) Sebze sote ile kaju fıstıklı ve teriyaki soslu tavuk tariflerimden sonra sırada fırında et sote var :)
 
 
Geçenlerde bol miktarda yaptığım sebze sotemden artınca kalanını bayramdan kalan kavurmalarla tüketmek istedim. Hem yağlı kavurmalar hafifledi hem de Cantürk’e de değişik bir yemek yapmış oldum ;)
 
 
Malzeme için miktar vermiyorum, etten de sebzelerden de istediğiniz kadar kullanabilirsiniz ;)
 
Sebzeleri nasıl yapacağımız görmek için TIK TIK ;)
 
 
Evde pişmiş kavurma yoksa hiç sorun değil, eti de BURADA verdiğim tarifteki gibi ayrıca pişirip tavada sebzelerle buluşturuyoruz ;)
 
 
 
Kuzu ya da dana fark etmez, sevdiğiniz bir et çeşidini minik minik doğrayıp kavurup bir kenara aldıktan sonra sebzelerle harmanlayıp; tuz, karabiber, pul biber ekleyip lezzetlerinin birbirine geçmesi için karıştırıyoruz.
 
 
Daha sonra fırın kabına aldığımız yemeğimizin üzerine kaşar peyniri koyup 180 derecelik fırında kaşarlar eriyene kadar tutuyoruz ;)
 
 
 
Çok kolaymış değil mi?
 
Afiyet Olsun! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

8 Ekim 2014 Çarşamba

Kaju fıstıklı ve teriyaki soslu tavuk


Herkese merhaba,

Uzakdoğu mutfağını sevenler için lezzetli ve çok hafif bir yemek tarifim var :) Quick China’da yediğimiz yemeklerin tadından yola çıkarak yaptığım yemeğimi “ya Cantürk sevmezse” diye endişelenerek getirdim sofraya. Damak tadına pek uymamasına rağmen eşim bile çok beğendiyse mutlaka denemelisiniz ;)
 
 
 

Sebzeler ve eti ayrı ayrı pişirmek (sebzeleri kendi içlerinde birarada) ile sebzeleri jülyen doğramak dışında hiçbir zorluğu olmayan bu yemeği misafirlerinize de ikram edebilirsiniz. Tek başına ya da yanında sadece noodle ile bile yeterli olacaktır ;)
 
 
 

Ben hem hızlı olması hem de besinlerin vitamininin gitmemesi için wok tava kullandım. Wok tavanın özelliklerini ve tercih etme sebebimi yazdığım postu BURADA okuyabilirsiniz ;)
 
 

Malzemeler:

Yarım kilo kemiksiz tavuk göğüs

2 orta boy havuç

2 orta boy kabak

2 orta boy kırmızı (kapya) biber

8-10 adet orta boy mantar

2 diş sarımsak

2 yemek kaşığı zeytinyağı

2 avuç kaju fıstığı

2 yemek kaşığı teriyaki sos
 

 

Tavukları ve sebzeleri jülyen doğrayıp hazırlıyoruz. Öncelikle 1 yemek kaşığı yağı tavamıza alıp iyice kızınca tavukları ekliyoruz ve soteliyoruz. İstediğimiz kadar pişince de tavukları bir kenarda beklemeye alıyoruz.
 
 
 

Sebzeleri de kalan yağ ile BURADAKİ gibi soteledikten sonra tavukları, kaju fıstıklarını ve teriyaki sosu da ekleyip suyunu çekene ve lezzetleri birleşene kadar biraz daha pişiriyoruz.
 
 

Yemeğimiz hazır :)  
 
 

Ne kolaymış, değil mi?

Aynı yemeği kırmızı et kullanarak da yapabilirsiniz. Daha önce verdiğim kaju fıstıklı ve körili tavuk tarifimi okumak için de BURAYA tıklamanız yeterli ;)

Hoşçakalın! :)
 
 
 
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...