9 Eylül 2014 Salı

Derin dondurucuda biber dolması


Herkese merhaba,

Dün gece Nevşehir’den getirdiğim minicik biberleri doldurunca “derin dondurucuda dolmalık biber nasıl saklanır?” meselesini bir gündeme getiriyim dedim ;)
 
 
 
 
 

Dolma harcı olarak BURADAKİ tarifi kullandım. Salçalı, acılı ve ekşili. Tarçınlı, çam fıstıklı ve kuş üzümlü dolma harcıma da BURAYA tıklayarak ulaşabilirsiniz.
 
 
 
 

İyice yıkadığımız, sapını ve çekirdeklerini çıkardığımız biberleri soğumuş olan iç harcımızla doldurup saklama kaplarına –ki bunlar genellikle dondurma kapları oluyor- dolduruyorum. Kapağını sıkıca kapattıktan sonra da dondurucuya atıp ihtiyacım olan herhangi bir zamanda çıkarıp pişiriyorum ;)

Derin dondurucuya koymadan ön pişirme yapmanıza hiç gerek yok, biberleri tamamen çiğ koyuyoruz. Yalnız çıkarınca çözülmesine fırsat vermeden ocağa koyup sıcak suyunu ekleyin ki biberlerinizin rengi kararmasın.   

İçim artınca hızımı alamayıp iki tane de köy biberi doldurdum, uzun ince gördükleriniz de onlar :)

Kışlık hazırlıklarımı paylaşmaya devam edeceğim minnoşlar, takipte kalın ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...