5 Ekim 2015 Pazartesi

Tam buğday unlu hafif pancake

Herkese merhaba,

Bol seyahatli, gezmeli tozmalı bir Eylül ayını bitirip Ekim’e geldik. Ben gene yeni tarifler deneyip sizinle paylaşamadım :( Blogumu çok ihmal ettiğimin farkındayım ama açığı en kısa sürede kapatacağım, söz :)




Geçtiğimiz haftasonu uzun zamandır yapmadığım için çok özlediğimiz pancake vardı kahvaltıda. Bu kez biraz daha hafif olsun diye tam buğday unuyla yaptım. Şeker yerine de 1 tatlı kaşığı süzme bal ekledim hamuruna. Siz arzu ederseniz bal yerine pekmez de kullanabilirsiniz.





Beyaz unla yapılana oranla daha tok ve doyurucu oldular, ben bu halini daha çok sevdim.


Malzemeler:

1 yumurta
¾ su bardağı süt
1 tatlı kaşığı bal
1 su bardağı tam buğday unu
Bir çimdik tuz
Yarım paket kabartma tozu

Tavayı yağlamak için:
Birkaç damla zeytinyağı

Oda sıcaklığındaki malzemeleri tamamen pürüzsüz olana kadar çırpıyoruz. Tavayı yağlayıp iyice kızınca bir yemek kaşığı kadar döküp kaşığın tersiyle düzeltiyoruz. Bu aşamada hızlı hareket etmeye çalışın çünkü çok çabuk pişiyor. Üzeri göz göz olduğunda spatula ile pancakelerinizi ters çevirin.




Bu da baykuşlu kahvaltı sofram:




Daha kalorili ve lezzetli bir pancake tarifi arıyorsanız; muzla harika bir uyum yakalayan kakaolu pancake için BURAYA, nutellanın en çok yakıştığı portakallı pancake için de BURAYA tıklayabilirsiniz.


Hoşçakalın!











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...