12 Ekim 2015 Pazartesi

Ballı limonlu pancake

Merhabalar,

Pazar günü Burcu ve Efe ile yaptığımız kahvaltı için hazırladım bu enfes pancakeleri. Limonun hem suyunu hem kabuğunu kullandım, şeker yerine de bal ekledim. Zencefilli de çok güzel olabilirdi diye düşünüyorum ama Cantürk sever mi sevmez mi diye endişe ettim. Belki yeni yıl tarifi olarak deneyebilirim ilerleyen aylarda ;)  Tadı ve kokusuyla limonlu anne kekini anımsattı bize. Bir de siz deneyin, bakalım beğenecek misiniz? :)



Malzemeler:

1 yumurta
¾ su bardağı süt
1 yemek kaşığı süzme bal
1 tatlı kaşığı limon suyu
1 limonun kabuğu
Yarım paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Bir fiske tuz
1 su bardağı un
Tavayı yağlamak için:
Birkaç damla zeytinyağı



Limonun kabuğunu rendeleyip tüm malzemeleri tamamen pürüzsüz olana kadar çırpıyoruz. Tavayı yağlayıp iyice ısınınca bir yemek kaşığı kadar hamurumuzdan döküp kaşığın tersiyle düzeltiyoruz. Bu aşamada hızlı hareket etmeye çalışın çünkü çok çabuk pişiyor. Üzeri göz göz olduğunda spatula ile pancakelerinizi ters çevirin.





Burcu ve Efe için hazırladığım kahvaltı sofrası da böyleydi:





Detaylar BURADA.

Hoşçakalın!





2 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık herşey çok güzeldi en kısa zamanda yine yapalım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayaklarınıza sağlık canım, gene bekliyoruz :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...