7 Ekim 2015 Çarşamba

Mısır gevrekli çikolata

Bendeki çikolata aşkını bilmeyen yoktur herhalde. Özellikle de akşam işten geldikten sonra spor yaptıysam muhakkak bir parça çikolata yerim kahvemle birlikte. Yediğim çikolata miktarını azaltıp doyurucu olmasını sağlamak için de daha önce tarifini BURADA bulabileceğiniz yulaflı çikolatalar yapmıştım. Bu kez de aynısının mısır gevreklisini yaptım.




Yalnız bu kez kalıpla şekil vermedim, kağıt muffin kalıplarıma paylaştırarak dondurdum.
Kaloriyi minimuma indirmek için %80 kakao içeren bitter çikolata kullandım. Ayrıca mısır gevreğim de Nesfit; yani o da hafif ve sağlıklı ;)





Malzemeler:

80 gram bitter çikolata (%80 kakao içeren)
Aldığı kadar mısır gevreği


Çikolatamızı cam bir kaseye koyup, kasemizi su koyduğumuz tencemize oturtup ocağa alıyoruz. Çikolatamız tamamen eriyince de yeterince nesfiti koyup karıştırıyoruz.
İster benim gibi muffin kalıplarına bölüştürün isterseniz de yağlı kağıt üzerine şekil vererek dizin, tercih sizin. Yalnız bu işlemi yaparken ocağın altını kapatmayıp en kısıkta tutmaya özen gösterin, aksi halde çikolata donacağı için sonlara doğru şekil veremezsiniz.




Oda sıcaklığına geldikten sonra 1-2 saat buzdolabında bekleterek aşırı lezzetli ara öğünümüze kavuşuyoruz. Ama siz gene de abartıp 1 taneden fazla yemeyin ;)

Hoşçakalın!









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...