7 Kasım 2014 Cuma

Çilek kremalı kakaolu cupcake


Herkese merhaba,

Bir önceki yazımda Cupcake’s Ankara’da aldığımız cupcake kursundan ve öğrendiklerimden bahsetmiştim :) Bugün de kursta öğrendiğim ve ufak tefek değişiklerle kendime uyarladığım cupcakelerimin tarifi var ;)
 
 

 

Keki için:

3 yumurta

1 su bardağı toz şeker

1 su bardağı süt

1 su bardağı sıvıyağ

1 paket kabartma tozu

2 su bardağı un

4-5 yemek kaşığı kakao

 

Kreması (Frosting) için:

300 gram (4 paket) krem şanti (yarısı çilekli yarısı sade)

1 su bardağı süt

100 gram (yarım paket) labne peyniri

 

Süslemek için:

Şeker hamuru ya da minik renkli şekerler/çikolatalar/drajeler



 



Diğer keklerden farklı olarak yumurtayı şekerle çırpmıyoruz çünkü çok kabarmayan, daha tok bir muffin süslemek için en ideali. Ama kabarırsa da hiç sorun değil benim zaman zaman yaptığım gibi üzerini biraz traşlayabilirsiniz ;)

Kursta kremşanti için süt yerine krema kullanmıştık ama o bize biraz daha ağır geldiği için süt kullanmayı tercih ediyorum. Daha yoğun kremaları sevenlerdenseniz krema ile de deneyebilirsiniz. 200 ml krema için 200 gram kremşanti de oranımız. Tercih sizin ;)

Bir de kremayı buzdolabında 1 saat kadar soğutmak gerektiğinden kekten önce hazırlamanızı tavsiye ederim ;)

Şekeri sıvı yağ ile şeker eriyene kadar 3-4 dakika çırpıp yumurtaları ekliyoruz ve çırpmaya devam ediyoruz. Sonra sütü daha sonra da elediğimiz un, kakao, kabartma tozu karışımını ekleyip kısa süre çırpıp muffin kağıdı koyduğumuz kalıplara kek harcımızı paylaştırıyoruz.

Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında ortalama 20-25 dakika pişiriyoruz.

Kremamız için de kremşantileri, sütü ve labne peynirini önce düşük sonra yüksek devirde 3-4 dakika çırpıp buzdolabında en az 1 saat soğutup, çıkarıp tekrar çırpıp soğumuş keklerin üzerine krema torbasıyla sıkıyoruz.

Süslemek için ister renkli drajeler, ister minik çikolatalar, ister sprinkleslar isterseniz de benim yaptığım gibi şeker hamurunu açıp minik kalıplarla çıkardığınız şekilleri kullanabilirsiniz. Ben kremam açık pembe olduğu için fuşya ve beyaz şeker hamurlarımla irili ufaklı kalpler yaptım. Tepeye büyük olanı altlara da minikleri yerleştirdim.

Şeker hamuru ve kurabiye kalıpları konusunda alışveriş yapıp da memnun kaldığım 2 site var: İlki Suana marka şeker hamurlarını kolay şekillenebilmesi açısından çok beğendiğim Pasta Dizayn, diğeri de kalıp ve diğer pasta-kurabiye malzemelerinin fiyatları bakımından yüzümü güldüren Barmar. İkisi de siparişi verdiğimin ertesi günü (evet doğru duydunuz 1 gün sonrası) kargomu bana ulaştırdılar. 

Biraz pasımı attım sanki ;) Sırada cupcake ve kurabiyelerimi şeker hamuru ile süslemek var :))

Hoşçakalın!

  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...