27 Mayıs 2015 Çarşamba

Yulaf kepekli pizza (Dukan pizzası)

Merhabalar,

Nefis ötesi bir tarifim var bugün size :) Göze olduğu kadar mideye de hitap eden, feci doyurucu ve saatlerce tok tutan bir diyet pizza ;)





Haftasonu kahvaltılarının bizim için ne kadar önemli olduğunu artık hepiniz biliyorsunuz. Hem eşimi mutlu edecek lezzette hem de düşük kaloride olması için uydurduğum bu kaçıncı tarif bilmiyorum :)






Bloglarda dolaşırken yulaf kepekli pizzanın önce krep olarak pişirilip daha sonra üzerine malzemeler eklenerek fırına verildiğini gördüm (tıpkı ekmek pizzası/lavaş pizza gibi). Kafamdaki pizzayla ilgili bana fikir verecek tarif bulamayınca da kafama göre takıldım ve işte sonuç:





Malzemeler:

Hamuru için:

1 su bardağı light süt
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay bardağı tam buğday unu
Aldığı kadar yulaf kepeği karışımı
Yarım paket instant (kuru) maya
Tuz

Sosu için:

1 yemek kaşığı domates salçası
Yarım çay bardağı su
1 tatlı kaşığı kekik

Üzeri için:

Light kaşar peyniri
Hindi füme
Siyah zeytin

Tart kalıbını yağlamak için:

1 tatlı kaşığı zeytinyağı




Hamur için gerekli malzemelerle ele yapışmayan ama çok da sert olmayan bir hamur yoğuruyoruz. Tart kalıbının her yerini zeytinyağı ile yağlayıp hamurumuzu incelterek kalıba eşit olacak şekilde yayıyoruz. Salçayı su ile seyreltip kekik de ekleyip hamurumuzun üzerine dağıtıyoruz. 





Son olarak da üst malzemelerini yayıp fırına önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 25-30 dakika pişiriyoruz.





Sıcakken buğday unlu hamurları aratmadığından Cantürk ayıla bayıla yedi :) Tabii siz mantar, biber gibi sebzeler kullanarak vejeteryan bir pizza da hazırlayabilirsiniz.





Ben pizzamı 8 eşit parçaya ayırarak derin dondurucuya attım. Her bir dilimi sabah kahvaltılarında işyerime götürüp çayla yiyorum (evet 1 yıllık evliyiz ama hala daha sabahları evde kahvaltı yapma sorununu çözemedik :)).





Yulaf kepeğiyle şekersiz elmalı turta da yapılabilir mi diye düşünüyorum birkaç gündür. Biraz pekmezli hamur ve bol tarçınlı elmalı harçla güzel olabilir sanki, denemek lazım :)  


Hoşçakalın!








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...