20 Mayıs 2015 Çarşamba

Actifry’da çam fıstıklı ve soya soslu tavuk sote

Merhabalar,

İşten yorgun argın gelip de şipşak yemek hazırlamak isteyenler için bugünkü tarifim ;)




Farklı sebzeler, değişik soslar ve baharatlar kullanarak da yapabileceğiniz bir Uzakdoğu tarifi…



Tefal Actifry sağolsun 5 dakikada tavukları doğradım, onlar pişerken de sebzeleri doğradım sosları baharatları attım, “piştim alarmı” ötene kadar da yeşil salata yapıp sofrayı hazırladım. Başında durayım, arada karıştırayım, yandı mı, yapıştı mı, her tarafı eşit pişti mi derdi yok ve sadece 25 dakikada ;)




Malzemeler:

Yarım kilo tavuk göğüs
2 adet kırmızı (kapya) biber
2 adet köy biberi
2 adet acı sivri biber
10-12 adet minik mantar
2 diş sarımsak
2 yemek kaşığı çam fıstığı
2 yemek kaşığı soya sosu
1 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı su
1 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz




Tavukları jülyen (parmak şeklinde) doğrayıp sarımsaklarla birlikte actifry haznesine alıyoruz ve üzerine yağ ile tuz gezdiriyoruz (Burada kaşıktan kastımız actifry kaşığı değil, normal yemek kaşığı). Süreyi 10 dakikaya ayarlıyoruz ve tavuklarımız pişerken biberleri doğramaya geçiriyoruz. Mantarlarım minicik olduklarından doğramadım, yalnızca saplarından ayırıp bütün olarak kullandım. Biberleri de ezilip kaybolmasınlar diye kalın ve uzun olarak doğradım.




10. dakikanın sonunda mantarları, kırmızı biberleri (yeşiller çabuk ezildiğinden geç ekleyeceğiz), fıstıkları, su-soya sosu- salça karışımını ekleyip 5. dakikanın sonunda da yeşil biberleri atıp bir 5 dakika daha çalıştırıyoruz ve yemeğimiz hazır!





Afiyet olsun!












2 yorum:

  1. Yummy! Çok lezzetli görünüyor, en kısa zamanda deneyeceğim canım, ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Betüşümmm, Tefal Actifry yapıyor sağolsun :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...