5 Ocak 2015 Pazartesi

Ev yapımı fındıklı krokan


Merhabalar,

Geçtiğimiz Cumartesi Arda Türkmen (Arda’nın Mutfağı’nın sahibi) krokanlı ve bisküvili kuplar hazırladı. Bir sıra pötibör bisküvi, bir sıra muhallebi, bir sıra krokan derken harika birşey çıktı ortaya. Eşim de benden şöyle çikolatalı hafif bir şeyler isteyince şipşak bir tatlı hazırladım. Ama ara katta kullanmak ve süslemek için krokana ihtiyacım olunca önce krokanını hazırladım.

Eşim Giresun’a her gittiğinde istiyorum pikola fındıklardan. Leblebiden bile minik ama inanılmaz lezzetli Giresun fındığı en çok da tatlılara yakışıyor çünkü robotta çekme, parçalama gibi derdiniz olmuyor ;)

Krokan Fransızca’da kıtır ve gevrek anlamına gelen “croquant” kelimesinden geliyormuş. Elbette bademli, cevizli, susamlı, fıstıklı, kuru meyveli krokanlar da yapabilirsiniz ama ben en çok bademlisini seviyorum :)


Malzemeler:

1 çay bardağı toz şeker

1 çay bardağı fındık

2-3 damla limon suyu


Teflon bir tavaya şekeri ve fındıkları alıp arada karıştırarak şekerin erimesini bekliyoruz.

Şekerler topaklanıp aşağıdaki gibi bir görüntü oluşturabilir ama bu sizi korkutmasın, az sonra tamamen eriyecekler :)

Şeker artık sarı ve akışkan olunca fazla bekletmeden limon suyunu damlatıp şöyle bir karıştırıp ocaktan alıyoruz. Çünkü ocakta çok tutarsanız fazla karamelleşir ve acı bir tat ortaya çıkar.

Yağlı kağıt serdiğimiz bir tepsiye ocaktan aldığımız karışımı ince bir katman olacak şekilde döküyoruz ve kaşığın arkasıyla hızlı hareketlerle düzeltiyoruz. Birkaç saniye içerisinde donup kaldığını göreceksiniz.






Eğer aceleniz varsa ilk sıcaklığı geçince yarım saat kadar buzdolabında bekletebilirsiniz, yoksa bir-iki saat oda sıcaklığında beklemesi yeterli olacaktır. Yeterince soğuyup katılaşan krokanları istediğimiz boyutlarda elimizle kırarak kuru bir kavanoza alıyoruz ve ağzı kapalı bir şekilde saklamayı unutmuyoruz :)

Ben 1 çay bardağı ölçüsüyle aşağıdaki kadar krokan elde etim. Eğer daha fazlasına ihtiyacınız varsa 1 su bardağı ölçüsüyle yapabilirsiniz.

İşte krokanlarımla yaptığım tatlım: Tarifi BURADA :)

Hoşçakalın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...