27 Kasım 2014 Perşembe

Ballı, limonlu ve zencefilli yılbaşı kurabiyeleri


Herkese merhaba,

Bugün benim doğum günüm :)

Doğum günümde blogumu ihmal etmek olmazdı, ben de dün gece eşimin Giresun’dan dönmesini beklerken tam da kışa uygun bir kurabiye yapıp fotoğrafladım ve hiç vakit kaybetmeden ekliyorum ;)
 
 
 

Yerken zencefilli, limonlu, ballı çay içer gibi bir hisse kapılmanız mümkün, zaten ben de o çaydan yola çıktım :)

Yalnız hemen uyarıyorum: Kıyır kıyır, kıtır kıtır bir kurabiye istiyorsanız, aradığınız tarif bu değil. Eklediğim yoğurtla hafif yumuşak, kabartma tozu sayesinde puf puf olmuş bir kurabiye benimkisi. Eğer aksini elde etmek isterseniz yoğurdu ve kabartma tozunu malzeme listesinden çıkarmanız, bir çay bardağı kadar da buğday nişastası kullanmanız yeterli ;)
 
 
 

Limon kabuğunun rendesi sizin için yeterli gelebilir, ben bol limon aromalı istediğimden Dr.Oetker’in limon aromasından bir şişe kullandım ;) tercihen birkaç damla limon suyu da ekleyebilirsiniz.

Eşim tarçından pek hoşlanmadığı için kullanmadım, zaten tarçınlı zencefilli bambaşka bir kurabiye tarifi var kafamda, portakal kabuklarıyla mis gibi kokan…

Bir de malzemelerin kalitesi gerçekten çok etkiliyor, o yüzden güzel bir bal ve margarin yerine mutlaka tuzsuz tereyağı kullanın.

Taze zencefil rendelemek konusunda da çok baskın olur mu diye biraz tereddütlüyüm açıkçası. Cafe Fernando’nun misket limonlu taze zencefilli kurabiyesini denedikten sonra fikrimi paylaşırım ;)

 

Malzemeler:

125 gram (yarım paket) tereyağı

1 yumurta

¾ çay bardağı pudra şekeri

2 tepeleme yemek kaşığı yoğurt

1 tatlı kaşığı toz zencefil

1 limon kabuğunun rendesi

1 şişe Dr.Oetker limon aroması

2 tepeleme yemek kaşığı bal

Aldığı kadar un

 

Malzemelerimizi bir karıştırma kabına alıp azar azar un ekleyerek kulak memesi kıvamında bir hamur elde ediyoruz. Daha sonra merdaneyle yarım cm kalınlığında açıp çam ağacı, yıldız, kar tanesi gibi kalıplarla açıyoruz ve önceden ısıtılmış 165 derecelik fırında kurabiyelerimizin rengi sararınca kadar 10-15 dakika pişiriyoruz.
 
 
 

Hepsi bu kadar işte :)
 
 
 

28. yaşım bana büssürü güzellikler, mutluluklar getirdi. Ankara’ya ve eski hayatıma döndüm, öğretmenliği bırakıp yeni işime başladım, en önemlisi de sevgilime kavuştum :) Evliliğimizin 6. ayını kutladık geçen hafta ama sanki çok daha uzun olmuş gibi, sanki yıllardır birlikteymişiz gibi…

Bir de dost bildiklerim var ki, bu kadar erken fark ettiğim için her gün şükrettiğim :)

Yeni yaşımdan dileğim de en az öncekiler kadar mutlu ve huzurlu geçmesi, kalbi kötülükle dolu ruh hastalarının sevdiklerimden uzak durması. Sağlığımız yerinde olsun da gerisini biz hallederiz ;)

Sevgiler, öpücükler :)











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...