15 Eylül 2014 Pazartesi

Fesleğenli ve kekikli patates salatası


Merhabalar,

Hazır ürünlere hep bir temkinle yaklaşsam da yeni tatlar denemekten de alamıyorum kendimi. Geçtiğimiz gün işten çıkıp gene koştur koştur market alışverişi yaparken Knorr’un fesleğenli ve kekikli salata sosuyla karşılaştım. Minicik bir paket, kabartma tozu boyutunda diyeyim siz anlayın. 5li paketler halinde satıldığı için bitirip bitiremeyeceğimden pek de emin olamadan attım sepete :) Ertesi gün de arkadaşlarım Burcu ve Efe için patates salatası yaparken “neden olmasın?” diyip ilk paketi kullandım. Sonuç: Harika! :)
 
 

Malzemeler:

2 orta boy patates

1 küçük kuru soğan

1 tutam maydanoz

1 tutam taze nane

3 yemek kaşığı zeytinyağı

Yarım limonun suyu
 
1 paket Knorr fesleğenli ve kekikli salata sosu

Pulbiber, tuz





Patatesleri haşlayıp soyduktan sonra küçük küçük doğruyoruz. Kıydığımız maydanoz ve soğanları da üzerine ekliyoruz. Başka bir kasede zeytinyağı ve limon suyuyla karıştırıp patates salatamıza döküyoruz ve harmanlıyoruz. Damak tadımıza göre tuz, pul biber ya da sevdiğimiz başka baharatlardan ekleyip, taze nane yaprakları ile süsleyip servis ediyoruz.
 
 

Ben patates salatamı tabaktaki diğer yemeklere bulaşmasın diye kaselerde servis ettim. Yanında neler mi vardı?

Patlıcanlı ve Kabaklı Sigara Böreği

BURADAKİ tarifin diyet olmayanı :) Yani yağını biraz daha fazla kullandım ;)

Zeytinyağlı Biber Dolması

Fıstıklı, kuş üzümlü ve bol tarçınlı :) Tarifi için TIK TIK ;)

Zeytinyağlı Yaprak Sarma

Nesliş için sarmıştım ama bitiremediğimiz için misafirlerime de kısmet oldu :) Yaprak sarmamın tarifi ve püf noktaları için TIK TIK ;)

Tatlı olarak da:

Karadutlu ve çikolatalı kuplar

Tatlı ve ekşiyi birlikte sevenler için birebir :) Tarifi BURADA ;)

Veee Derya ile Cem’in önceki gece oturmaya gelirken aldıkları, bitiremediğimiz meyveli yaş pasta vardı :)  


 

Çaydan sonra da damla sakızlı Türk kahvesi :)
 



Bu da mutfağımın en yeni cicisi :) Burcucum English Home’dan almış, tam benlik değil de ne? :)




Herkese harika bir hafta diliyor, önümüzdeki Cumartesi gelecek misafirlerim için menü araştırmasına geçiyorum :)

Hoşçakalın!









 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...