29 Kasım 2013 Cuma

Kaşarlı köfte ve yancıları :)

İçerisindeki kaşar peyniri sayesinde yumuşacık, azıcık kalorili ama çokça lezzetli bir köfte; erişte pilavı, yoğurtlu sebze ve patates salatası ile :)



Köfte için malzemeler:

Yarım kilo orta yağlı dana kıyma
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
1 yumurta
1 büyük boy kuru soğan
2 diş sarımsak
1 çay bardağı galeta unu (ekmek içi de kullanabilirsiniz)
Pul biber, karabiber, köfte baharı, kimyon ve tuz

Tüm malzemeleri yoğurup elimizle şekil vererek yağ koyduğumuz ve kızdırdığımız tavada kızartıyoruz.



Gelelim püf noktalarına: Köfteleri hiç yağ koymadan cızbız yapmayı tercih ederim genellikle ama işin içine kaşar peyniri girince durum değişiyor. Eriyen kaşarlar tavaya yapışıyor, köftelerin üzerinde sertleşip kalıyor. Bu yüzden mutlaka yağ kullanın. Kaşar lezzetini daha yoğun almak istediğim için baharat miktarını az tuttum, siz dilerseniz bolca baharat ve hatta kıyılmış maydanoz ekleyebilirsiniz. Ayrıca köftelerinizin kuru ve sert olmaması için kızartma süresini abartmayın ;)      

Ve garnitürler…

Erişte pilavı

Daha önce yazdığım Erişte Salatası tarifimin yoğurt katılmamış hali aslında ama üşenmeyip tekrar yazacağım. 200 gram erişteyi 2 yemek kaşığı sıvıyağda kavurup sıcak su ile tuz ekledim; suyunu çekene kadar da pişirdim. Diğer pilavlardan bir farkı yok, hatta pirince oranla daha hafif ;)



Patates salatası

3 orta boy patatesi haşlayıp minicik doğradım. Piyazlık doğradığım kuru soğan, maydanoz, dereotu, taze nane, zeytinyağı, limon suyu, tuz ve pulbiber ile harmanladım.



Daha detaylı bir patates salatası tarifi için TIK TIK

Yoğurtlu sebze salatası

2 orta boy rendelenmiş çiğ havuç, 1 su bardağı haşlanmış bezelye ve 1 çay bardağı mısırı 2 su bardağı yoğurda kattım.

Bir de baktım ki köfte, pilav, patates, önüm, arkam, sağım, solum derken brokolilerim kaynamakta olan suda ezilmiş, minicik olmuş mu:)

Brokolileri de süzüp yoğurtlu sebzelere ekledim. Tabi benim rus salatası kıvamındaki yoğurt sulandı, cacık gibi bir şey oldu. Varsın olsun; tuz ve pul biberle lezzetlendi, afiyetle yendi :)



Hoşçakalın :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...