21 Nisan 2015 Salı

Labneli beyaz çikolata soslu pasta

Merhabalar,

Tarifini daha önce verdiğim toz pudingli kekimle hazırladığım pratik pastanın tarifini paylaşacağım bugün sizinle.




Kekimin malzemeleri ve tarifini BURADA detaylı bir şekilde bulabilirsiniz.





Keki ıslatmak için:

1 büyük fincan ılık süt
1 tepeleme yemek kaşığı nescafe

Ara kreması için:

1 paket (poşet) sade kremşanti
1 çay bardağı soğuk süt
Yarım paket (100 gram) labne peyniri
2 tepeleme yemek kaşığı damla çikolata

Beyaz çikolata sosu için:

1 paket Dr. Oetker beyaz çikolatalı sos
1,5 su bardağı süt

Üzeri için:

Türk kahvesi



İlk olarak yarım saat soğutmamız gerektiği için kremşanti, süt ve labneyi iyice çırparak kremamızı hazırlıyoruz ve buzdolabına kaldırıyoruz.

Daha sonra 1,5 su bardağı (normalde 2,5 ama ben çok sulu olmasını istemedim) sütle çikolata sosumuzu pişirip ara ara karıştırarak ılınmaya bırakıyoruz.

Kekimizi, nemli yapısı ve yumuşaklığından dolayı keserken parçalanma riski fazla olduğundan 5-6 saat hatta mümkünse 1 gece dinlendirip ortadan kesiyoruz. Ben sonradan 2 parçaya ayırdığıma pişman oldum, yüksek kısmından bir parça daha kesebilirmişim diye düşünüyorum. Kekin alt parçasını ılık süt ile hazırladığımız nescafenin yarısıyla ıslatıyoruz.




Soğuyan kremamıza damla çikolataları ekleyip 1 dakika kadar çırpıp sürüyoruz ve üst kısmı da üzerine kapatıyoruz.





Kalan sütlü nescafeyle de kekin üst parçasını ıslatıp ılınan beyaz çikolata sosuyla buluşturuyoruz.


Servis etmeden önce çay süzgeci yardımıyla türk kahvesi serpiştiriyoruz ve pastamız hazır :)





Pastamı annecimin misafirleri için hazırladık.




Annemin zarif sofrası ve menüdeki diğer tarifleri de en kısa sürede paylaşacağım.

Hoşçakalın!








20 Nisan 2015 Pazartesi

Toz pudingli kek

Herkese merhaba,

Toz pudingli muffinlerimi artık bilmeyen yoktur sanırım, bu kez de aynı hamurun miktarını artırıp tek parça olarak pişirdim ve maşallah kabardıkça kabardı :)



Siz bu kadar kabarık, kocaman bir kek istemezseniz yumurta sayısını ikiye düşürüp ölçü olarak da çay bardağı kullanabilirsiniz. Ben yuvarlak kelepçeli kalıp kullandım ama Bundt tipi (ortası boş, dilimli) bir kalıpla da gayet güzel olacağını düşünüyorum :)



Malzemeler:

3 yumurta
¾ su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 tepeleme yemek kaşığı kakao
1 paket toz halinde bitter çikolatalı puding
1 paket kabartma tozu
2,5 su bardağı un

Yumurtalarla şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz. Süt ve sıvıyağı ekleyip biraz karıştırıp elediğimiz tüm toz malzemeleri (kakao, kabartma tozu, puding ve un) pürüzsüz olana kadar hafifçe çırpıp yağladığımız kalıba döküyoruz. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 30-35 dakika pişiriyoruz. Eğer kürdan batırdığınızda temiz çıkıyorsa pişmiş demektir, aksi halde pişirmeye devam ediyoruz.



Bir de keklerinizi fırından alır almaz üzerini örtmeyin; nemlenir, kabaran kısımlar çöker ve içi hamurlaşır. 15-20 dakika beklettikten sonra yaparsanız keklerinizin kurumasını engellediğiniz gibi hamurlaşma sorunuyla da karşılaşmazsınız.

Aslında planım kekimin üzerine Dr. Oetker’in beyaz çikolata sosunu döküp servis etmekti ama bu kadar kabarınca sosun içine işlemeyeceğini düşünüp arasını kestim ve arasına cupcakelerimi süslemek için kullandığım labne peynirli kremamdan hazırlayıp sürdüm. En üstüne de koyu kıvamlı pişirdiğim beyaz çikolata sosundan döküp Türk kahvesi serpiştirdim ve servis ettik.




Detaylı olarak yazdığım pastamın tarifini okumak için TIK TIK :)





Birikmiş tarifleri en kısa sürede paylaşabilmek dileğiyle,


Hoşçakalın!








15 Nisan 2015 Çarşamba

Çikolatalı diyet kurabiye (unsuz, yağsız ve şekersiz)

Herkese merhaba,

Geçtiğimiz hafta muz ve yulaf ezmesine damla çiko ve pikola fındık katarak hazırladığım diyet kurabiyelerimin tarifini BURADA paylaşmıştım. Eşim çok sevip tekrar isteyince ufak tefek değişikliklerle yeniden yaptım.




Sadece 3 malzeme kullanıyoruz, hazırlaması ve pişirmesi 20 dakikanızı bile almıyor :)






Çay - kahve yanı için sağlıklı ve margarinli, beyaz unlu kurabiyelere göre nispeten daha zararsız ;) Siz gene de ölçüyü fazla kaçırmayın, günde 4 taneyi geçmeyin.





Malzemeler:

2 adet olgun muz
1 tepeleme yemek kaşığı dark kakao
1-1,5 su bardağı yulaf ezmesi



Muzlarımızı ve kakaoyu derin bir kaba alıyoruz. 






Çatalla pütür kalmayana kadar eziyoruz ve aldığı kadar yulaf ezmesini ekleyip yoğuruyoruz.







Daha sonra cevizden daha küçük parçalar alıp yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye dizip önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 15 dakika pişiriyoruz.







Kendileri ara öğün olmak üzere kutulanıp yabanmersini, fındık, kuru incir ve tarifini BURADA bulabileceğiniz yulaf kepekli poğaçalarla işyerime geldiler :)





Yepyeni diyet tariflerle buluşmak dileğiyle, hoşçakalın!










14 Nisan 2015 Salı

Yulaf kepekli ve tam buğday unlu poğaça

Herkese merhaba,

Yulaf kepekli tariflerle devam ediyoruz :) Yulaf kepekli hamur pek de hamur gibi olmadığından çok az tam buğday unu ilavesiyle ve zeytinyağıyla yaptım poğaçalarımı. Fırından ilk çıktığında sıcacık ve feci lezzetliydi, tabii soğuyunca eski lezzeti kalmıyor ama sağlıklı ve zararsız bir hamur işine göre hiç de fena sayılmaz ;)




Cumartesi sabahı yaptığım poğaçaların sonuncusunu bu sabah iş yerinde yedim. 4 gündür sabah kahvaltılarında ikişer tane yiyorum, e tabi kalanını da Cantürk’ün yediğini söylememe gerek yoktur sanırım :))





Yeri gelmişken ben yulaf kepeğini Dukan diyeti yaptığım için değil, kalorisi düşük, sağlıklı hamur işleri elde etmek istediğim için kullanıyorum. Dolayısıyla yaptıklarımın Dukanla bir ilgisi olmadığı gibi ataktaysanız bunu yiyin, seyirdeyseniz yemeyin gibi bir yorum yapma şansım yok çünkü bu diyet hakkında yeterince bilgi sahibi değilim.




Malzemeler:

Hamuru için:

2 yumurta (birinin sarısı üzeri için ayrılacak)
1 çay bardağı light süt
1 su bardağı light yoğurt
Yarım çay bardağı zeytinyağı
Bir tutam maydanoz
Bir tutam dereotu
1 paket mahlepli susamlı kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
2 su bardağı yulaf kepeği
Aldığı kadar tam buğday unu

Arasına koymak için:

Küp küp doğranmış light kaşar peyniri

Üzeri için:

Susam ve çörek otu

Yumurtalar, zeytinyağı, yoğurt, süt, kıyılmış maydanoz, dereotu, tuz ve yulaf kepeğini derin bir kaba alıp iyice karıştırıyoruz. Kabartma tozu ve azar azar tam buğday unu ekleyerek yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Hafifçe ele yapışan değişik yapıda bir hamurumuz oluyor. Şimdi hamurumuzdan ne çok büyük ne küçük parçalar koparıp arasına kaşar koyarak poğaça şekli veriyoruz.





Üzerine yumurta sarısı sürüp susam ve çörekotu serperek 180 derecelik önceden ısıtılmış fırında 25-30 dakika pişiriyoruz.




Yulaf kepekli bu poğaçaların -her ne kadar kabartma tozu koymuş olsam da- kabaracağını pek sanmıyordum. Hatta fırın camından baktığımda aşağıdaki manzarayı görünce epeyce şaşırdım :)




Aynı hamura zeytin, ceviz, kurutulmuş domates gibi malzemeler ekleyip yuvarlak poğaçalar da yapabilirsiniz.

Bu da deniz temalı kahvaltı sofram:




Hoşçakalın!











7 Nisan 2015 Salı

Yulaf ezmeli, muzlu ve çikolatalı fit kurabiye

Merhabalar,

Annemin Derya Baykal’ın programında izleyip bana söylediği iki malzemeli kurabiyeye iki malzeme daha katarak elde ettiğim fit kurabiyelerimin tarifi var bugün :)





Yapması 5 dakika, pişirmesi 10 dakika sadece 15 dakikada hazır olacak kadar pratik.




Temel malzemeler muz ve yulaf ezmesi, ben ek olarak bitter damla çikolata ile fındık kullandım ama badem, fıstık, ceviz, kuru incir, kayısı, tarçın, kakao gibi sayısız malzemeyle çeşitlendirebilirsiniz ;)






Malzemeler:

2 adet olgun muz

1-1,5 su bardağı yulaf ezmesi

1 yemek kaşığı damla çikolata

2 yemek kaşığı fındık





Muzu çatalla aşağıdaki gibi eziyoruz. Daha sonra diğer malzemeleri katıp özleşmelerini sağlıyoruz.




Kullanacağınız yulaf ezmesi muzların boyutuna ve olgunluğuna göre değişiklik gösterebilir, o yüzden azar azar ekleyerek miktarını ayarlayabilirsiniz. Kesinlikle şeker ilave etmediğimiz için muzlarınızın olgun ve hatta tercihen kararmış olması önemli. Ayrıca ben evde olduğu için pikola (Giresun) fındığı kullandım, eğer normal fındık kullanacaksanız rondodan geçirerek küçültebilirsiniz.





Şimdi harcımızdan ceviz kadar (daha küçük de olur) parçalar alıp yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize sıralıyoruz. 180 derecelik önceden ısıtılmış fırında 10 dakika pişiriyoruz.





Bu malzemelerle 18 tane kurabiye elde ettim.






İşyerinde kahvenin yanında birer tane yiyoruz, hem tatlı ihtiyacımızı kesiyor hem de doyurucu bir ara öğün olduğundan ana öğünlere çok acıkmadan çıkıyoruz.





Daha tatlı olsun istersen (her ne kadar muz ve çikolata olsa da) bal da ekleyebilirsiniz ama takdir edersiniz ki kalorisini epeyce artırmış olursunuz ;)


Hoşçakalın!






Gavurdağı salatası


Herkese merhaba,

Bizim evde çok yapılan ve severek yenilen gavurdağı salatasının tarifini vereceğim.




Aslına bakarsanız ceviz haricindeki tüm malzemeler çoban salatasına ait. Tek farkı olabildiğince minik doğranıyorlar. Tabii bol miktarda kullandığımız ekşiyi saymazsak olmaz :)



Malzemeler:

4-5 adet salkım domates
1 orta boy kuru soğan
2 köy biberi
2 küçük salatalık
Bir tutam maydanoz
2 avuç kırılmış ceviz
Yarım limonun suyu
Nar ekşisi
Tuz, pulbiber
Sızma zeytinyağı



Sebzeleri minicik doğrayıp (tavla zarından bile küçük) maydanozu kıyıyoruz. Bu aşamada özellikle de domatesler salatayı sulandıracağı için benim yaptığım gibi bir süzgeçle fazla suyunu süzebilirsiniz.




Doğradığımız sebzelere limon suyu, nar ekşisi, tuz, pulbiber ve zeytinyağını ekleyip karıştırıyoruz. Son olarak da cevizle süsleyip servis ediyoruz.




Nar ekşisi konusunda ölçü vermiyoruz, biz biraz ekşi sever bir aile olduğumuzdan benim kullandığım miktar size fazla gelebilir :)




Ayrıca süslemek için –tabi mevsimi olmadığından ben yapamadım- nar taneleri kullanabilirsiniz. Hem dekoratif hem de lezzetli olur salatanız.

Hoşçakalın!








6 Nisan 2015 Pazartesi

Yulaf kepekli omlet (Dukan omleti)

Merhabalar,

Yeni ayın ilk tarifi hafif, sağlıklı ve doyurucu yulaf kepekli omlet olsun istedim. Yulaf kepeği bana hep Pierre Dukan’ı çağrıştırdığından olsa gerek kendisini Dukan omleti olarak da adlandırabiliriz :)




Malzemeler:

4 yumurta

2 yemek kaşığı yulaf kepeği

2 yemek kaşığı süt

Tuz, karabiber, pulbiber

1 tatlı kaşığı zeytinyağı




Zeytinyağını teflon tavaya alıyoruz. Yağ ısınırken yumurta, yulaf kepeği, süt ve baharatları pürüzsüz olacak şekilde çırpıyoruz. Isınmış tavaya döküp altı kızarınca ters çevirip iki yüzünü de pişiriyoruz.



O kadar doyurucu bir omlet ki yanında ekmek yemememize rağmen saatlerce hiç acıkmadık :)

Bu da Eiffel desenli kahvaltı sofram:




Hoşçakalın!






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...