19 Ocak 2015 Pazartesi

Portakallı pancake


Herkese merhaba,

Pazar günü Derya ve Cemle yaptığımız brunch için hazırladığım mis kokulu pancakelerimin tarifi var bugün :)
 
 
 

Daha önce denediğim ve tarifini BURADA bulabileceğiniz portakallı kreplerin pancake versiyonu. Özellikle de nutella ile harika oluyor ;)
 
 
 
 

Dikkat etmeniz gereken tek şey portakal suyu ve sütü karıştırmamak. Aksi halde süt kesiliyor ;)

 

Malzemeler:

1 yumurta

1/4 su bardağı portakal suyu

1/2 su bardağı süt

1 yemek kaşığı sıvıyağ

1 yemek kaşığı toz şeker

Çay kaşığının ucuyla tuz

Yarım paket kabartma tozu

1 paket vanilya

Portakal kabuğu rendesi

1 su bardağı un

 

Yumurta ve toz şekeri derin bir kaseye alıp 1 dakika çırpıyoruz. Sütü, tuzu, vanilyayı ve unun yarısını ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. En son sıvıyağ, portakal suyu, portakal kabuğu rendesi, kabartma tozu ve kalan unu da ekleyip pürüzsüz olana kadar 1-2 dakika çırpıyoruz. 

İyice ısıttığımız seramik veya teflon bir krep tavasına 1 yemek kaşığı kadar koyup kaşığın arkasıyla şeklini düzeltiyoruz. Üzeri göz göz olunca ters çevirme zamanının geldiği anlıyoruz ve arka yüzünü çeviriyoruz. Minik minik oldukları için aynı anda 4 hatta 5 pancake pişirebilirsiniz. Bu malzemelerle yaklaşık 15 pancake elde edebilirsiniz ;)
 
 
 

 

Kahvaltı soframın detayları ve diğer tarifler BURADA ;)
 
 
 

Hoşçakalın!











 

16 Ocak 2015 Cuma

Portakallı ve bitter çikolatalı muffin


Merhabalar,

Bugünkü tarifim bitter çikolatalı pudingli muffinlerimin portakallısı :) Hem suyunu hem kabuğunu kullandığım için mis kokuyor ;)

 


 
Malzemeler:

2 yumurta

Yarım çay bardağı şeker

1 çay bardağı portakal suyu

1 çay bardağı sıvıyağ

1 paket bitter çikolatalı puding (toz halinde)

2 yemek kaşığı kakao

1 portakalın kabuğu (rendelenmiş)

1 paket kabartma tozu

2 çay bardağı un
 

 
 



Yumurta ve şekeri mayonez kıvamına gelene kadar iyice çırpıyoruz. Portakal suyu ve sıvıyağı ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Son olarak toz malzemeleri (puding, kakao, kabartma tozu ve un) eleyip portakal kabuğu ile karışıma ekliyoruz. Çok az çırptıktan sonra kağıt kapsüller koyduğumuz muffin kalıplarına paylaştırıyoruz.
 
 
 
 

 
180 derecelik önceden ısıtılmış fırında 20-25 dakika pişiriyoruz (daha bile kısa sürebilir, kontrollü olun).
 
 

 

Ben muffinlerimin yanına kısır yapıp akşam yemeğini de böylece aradan çıkarmış oldum :)
 
 
 

Kısırımın tarifi için BURAYI, şık ve değişik kısır sunumları için de BURAYI tıklayabilirsiniz ;)
 
 
 
 
 

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 



 

13 Ocak 2015 Salı

Ton balıklı salata


Soğuk ve karlı Ankara’dan herkese merhaba,

Tek kelimeyle donuyoruz :) Üşümekten ne yemek yapıyorum ne sofra kuruyorum, o yüzden ya annelerde yiyoruz akşam yemeklerini ya da dışarıda. En son geçtiğimiz Pazartesi akşamı yemek yaptım -salataya yemek denirse tabii- durumumuz o derece vahim :))
 
 
 
 
 

Özellikle miktar belirtmedim, canınız hangisinden ne kadar isterse kullanabilirsiniz. Bolca kullanırsanız kocaman bir kase salata elde eder ve tıka basa yersiniz ;)



Malzemeler:

1 kutu (160 gram) yağı süzülmüş ton balığı

Göbek marul

Kıvırcık

Roka

Dereotu

Maydanoz

Kırmızı soğan

Cherry domates

Kornişon turşu

Konserve mısır

Limon suyu

Zeytinyağı

Tuz  


 




 
Tüm sebzeleri doğrayıp tuz, limon suyu, zeytinyağı ekleyip karıştırıyoruz ve ton balığını ekliyoruz.

Bu beni doyurmaz diyenler için BURADAKİ ton balıklı makarna salatasını öneriyorum :) Hatta makarnayı kepekli kullanırsanız diyetinizden de ödün vermemiş olursunuz ;)

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 
 
 

 

6 Ocak 2015 Salı

Mahlepli ve susamlı kandil simidi


Herkese merhaba,

En en sevdiğim hamur işi kesinlikle ağızda dağılan susamlı ve kıyır kıyır kandil simitleri. Her gün olsa her gün yerim o yüzden iyi ki sadece kandil günlerinde ortaya çıkıyorlar :) Eskiden satın alırken son 2 seferdir kendim yapıyorum ve afiyetle yiyoruz :)
 
 
 
 

Son keşfim mahlepli ve susamlı kabartma tozuyla çok daha nefis oluyor :)
 
 
 

Malzemeler:

200 gram tereyağı

3 yemek kaşığı zeytinyağı

2 yumurta (sarılar ve beyazlar ayrılacak)

2 yemek kaşığı sirke

3 tatlı kaşığı toz şeker

1 çay kaşığı tuz

1 paket mahlepli ve susamlı kabartma tozu

Aldığı kadar un

Susam

Oda sıcaklığındaki tereyağı, zeytinyağı, yumurta sarıları, sirke, şeker, tuz, kabartma tozu ve aldığı kadar unla yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Bu aşamada unu azar azar eklemenizi öneririm ki hamur birden sertleşip şekil verilemeyecek bir hal alabilir.

Hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde (ya daha büyük) parçalar koparıp halka şekli verdikten sonra sırasıyla bir tabağa koyup çırptığımız yumurta beyazlarına ve susama batırıp tepsiye aralıklı olarak diziyoruz.
 
 
 

Ben 15 tanesini susamlı kalan 5’i de sade olarak bıraktım ama siz isterseniz çörek otu da kullanabilirsiniz ;) 180 derecelik önceden ısıtılmış fırında susamlar kızarana kadar (20-25 dakika) pişiriyoruz ;)
 
 
 

Sirke de kandil simitlerinin kıyır kıyır olmasının tek şartı bana göre. Kokusunu kesinlikle hissetmiyorsunuz, o konuda endişeniz olmasın ;)
 
 
 

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

5 Ocak 2015 Pazartesi

Krokanlı ve çikolatalı kuplar


Herkese merhaba,

Geçtiğimiz Cumartesi Arda Türkmen (Arda’nın Mutfağı’nın sahibi) krokanlı ve bisküvili kuplar hazırladı. Bir sıra pötibör bisküvi, bir sıra muhallebi, bir sıra krokan derken harika birşey çıktı ortaya. Eşim de benden şöyle çikolatalı hafif bir şeyler isteyince şipşak bu tatlıyı hazırladım.

 
 
 

Malzemeler:

1 paket bitter çikolatalı puding

2,5 su bardağı süt

Yarım paket iri iri kırılmış pötibör bisküvi

1 çay bardağı ufak kırılmış krokan

 

Öncelikle krokan tarifini BURADA bulabilirsiniz. Benimki fındıklıydı ama siz dilediğiniz tüm kuruyemiş ve kuru meyvelerle hazırlayabilirsiniz ;)  
 
 
 
 

Pudingimizi sütle pişiriyoruz ve kuplara (ben Paşabahçe’den aldığım martini kadehi şeklindeki dev ayaklı kasemi kullandım) bir kat puding, bir kat bisküvi, puding, krokan, puding, bisküvi ve puding olacak şekilde paylaştırıyoruz. Artan krokanları da üzerine serpiştirip soğuması için bir kenara alıyoruz.    
 
 
 

Burada da eşimin tatlıya nasıl mutlulukla sarıldığını görüyoruz :)) Galatasaray-Beşiktaş maçı öncesi olduğu için formasını giydi. Söylememe gerek yoktur sanırım 2-0 kazandık :)

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 

Ev yapımı fındıklı krokan


Merhabalar,

Geçtiğimiz Cumartesi Arda Türkmen (Arda’nın Mutfağı’nın sahibi) krokanlı ve bisküvili kuplar hazırladı. Bir sıra pötibör bisküvi, bir sıra muhallebi, bir sıra krokan derken harika birşey çıktı ortaya. Eşim de benden şöyle çikolatalı hafif bir şeyler isteyince şipşak bir tatlı hazırladım. Ama ara katta kullanmak ve süslemek için krokana ihtiyacım olunca önce krokanını hazırladım.

Eşim Giresun’a her gittiğinde istiyorum pikola fındıklardan. Leblebiden bile minik ama inanılmaz lezzetli Giresun fındığı en çok da tatlılara yakışıyor çünkü robotta çekme, parçalama gibi derdiniz olmuyor ;)

Krokan Fransızca’da kıtır ve gevrek anlamına gelen “croquant” kelimesinden geliyormuş. Elbette bademli, cevizli, susamlı, fıstıklı, kuru meyveli krokanlar da yapabilirsiniz ama ben en çok bademlisini seviyorum :)


Malzemeler:

1 çay bardağı toz şeker

1 çay bardağı fındık

2-3 damla limon suyu


Teflon bir tavaya şekeri ve fındıkları alıp arada karıştırarak şekerin erimesini bekliyoruz.

Şekerler topaklanıp aşağıdaki gibi bir görüntü oluşturabilir ama bu sizi korkutmasın, az sonra tamamen eriyecekler :)

Şeker artık sarı ve akışkan olunca fazla bekletmeden limon suyunu damlatıp şöyle bir karıştırıp ocaktan alıyoruz. Çünkü ocakta çok tutarsanız fazla karamelleşir ve acı bir tat ortaya çıkar.

Yağlı kağıt serdiğimiz bir tepsiye ocaktan aldığımız karışımı ince bir katman olacak şekilde döküyoruz ve kaşığın arkasıyla hızlı hareketlerle düzeltiyoruz. Birkaç saniye içerisinde donup kaldığını göreceksiniz.






Eğer aceleniz varsa ilk sıcaklığı geçince yarım saat kadar buzdolabında bekletebilirsiniz, yoksa bir-iki saat oda sıcaklığında beklemesi yeterli olacaktır. Yeterince soğuyup katılaşan krokanları istediğimiz boyutlarda elimizle kırarak kuru bir kavanoza alıyoruz ve ağzı kapalı bir şekilde saklamayı unutmuyoruz :)

Ben 1 çay bardağı ölçüsüyle aşağıdaki kadar krokan elde etim. Eğer daha fazlasına ihtiyacınız varsa 1 su bardağı ölçüsüyle yapabilirsiniz.

İşte krokanlarımla yaptığım tatlım: Tarifi BURADA :)

Hoşçakalın!

Çam ağacı brokoli salatası


Herkese merhaba,

Yeni yılın ilk postu brokolilerden yaptığım çam ağacım olsun :)
 
 
 

Brokoli, salatasını çok sık yaptığım ve özellikle de diyetteyken bol bol tükettiğim bir sebze. Tarifini okumak için BURAYA tıklamanız yeterli ;)
 
 
 

Siz de yılbaşı sofralarınız için brokolileri çam ağacı gibi dizip cherry domateslerle süsleyebilirsiniz. ;)
 
 
 

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...