30 Mayıs 2014 Cuma

Zeytinyağlı Kabak Yemeği


Balayından tam 1.8 kilo alarak döndüm. Rixos Sungate’in harika yemekleri karşısında ne yalan söyleyim kendimi hiiiççç tutmadım, zaten gelinliğimi giymişim, düğün stresi de bitmiş, sevdiğim – canımın çektiği ne varsa yedim. Ama en çok da Noodle House’daki Uzakdoğulu teyzenin “daha mı yiyeceksin?” diyen bakışlarını unutamıyorum :)))

Kilolarımı verdiğimden beri fazladan 200 grama bile tahammülüm olmadığını biliyorsunuz. Derhal sabah ve öğlen protein, akşam sebze ağırlıklı beslenme düzenime geri döndüm :)
 
 

Zeytinyağlı kabak yemeği acil kilo vermem gereken zamanlardaki en büyük kurtarıcım. Hem doyurucu hem düşük kalorili.

Malzemeler:

2 orta boy kabak

1 orta boy kuru soğan

1 yemek kaşığı domates salçası

1 yemek kaşığı biber salçası

1 limonun suyu

Bir tutam maydanoz

Bir tutam dereotu

2 yemek kaşığı sızma zeytinyağı

Tuz


 

Yemeklik doğradığımız kuru soğan yağ ile kavrulurken kabakların kabuğunu soyup doğruyoruz. Soğanlar diriliğini kaybedince kabak, salça, tuz ve isteğe göre baharatlarımızı ekleyip iyice karıştırıyoruz. Sıcak su ve limon suyunu ilave edip pişmeye bırakıyoruz. Kabaklar yumuşayınca kıydığımız yeşillikleri ekleyip hafifçe karıştırıp ocaktan alıyoruz.


 

Bu kadar pratik :)

Eğer çorba gibi daha doyurucu olsun isterseniz suyunu fazla koyun, ben öyle tercih ediyorum. Köfte baharı ya da kimyon gibi değişik baharatlarla tüketebilirsiniz ama zaten limon da kabağı yeterince lezzetlendiriyor.  

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...