9 Kasım 2015 Pazartesi

Akşam yemeği daveti

Merhabalar,

Geçtiğimiz Cumartesi arkadaşlarımızı akşam yemeğine davet ettik. Özge ve Doğukanla keyifli bir akşam geçirdik.




Genellikle kahvaltı ya da çay sofrası kurduğum için akşam yemeği hazırlamayı çok özlüyorum. Ancak 4 kişi olduğumuz için abartı çeşit yapmadım, meze ve salata ağırlıklı bir menü hazırladım.




Menüde neler mi vardı?

Avokado Ezmesi
Mor lahana salatası
Havuç salatası
Yeşil salata
Közlenmiş patlıcan biber ezmesi
Actifry’da patates kızartması
Yoğurtlu arpa şehriye salatası
Fırın poşetinde tavuk pirzola
Tatlı olarak da:
Bitter çikolatalı muzlu kuplar




Avokado Ezmesi



Daha önce limon kabuklarında servis ettiğim ve tarifini BURADA yayınladığım avokado ezmem vazgeçilmez mezemiz oldu. Kararmaması için avokadoları soyar soymaz limon ekledim ve servise kadar çekirdeklerini salatanın içinde beklettim.


Mor lahana salatası



Bol limon ve zeytinyağı ile başlı başına bir salata. Nasıl yumuşatacağınızı ve tarifini öğrenmek için TIK TIK ;)


Havuç Salatası



Rendelediğim havuçlara limon sıkıp tuz ve zeytinyağı ekledim.



Yeşil salata



Marul, maydanoz, dereotu, roka ve kırmızı soğan limon, tuz ve zeytinyağı ile buluştu.


Közlenmiş patlıcan biber ezmesi



Babamın spesiyalini dondurucumuzdaki közlenmiş patlıcan ve biberlerle denedik. Aynı lezzeti yakalamak için eşim de ben de epey uğraştık ama değdi sanki :) Tarifi için BURAYA tıklamanız yeterli ;)


Yoğurtlu arpa şehriye salatası




Fırın poşetinde tavuğun ayrılmaz dostu :) BURADAki tariften doritosları çıkarıp dereotu ekledim, cevizle süsleyerek servis ettim.

Actifry’da patates için BURAYA, fırın poşetinde tavuk pirzola içinse BURAYA göz atabilirsiniz ;)


Bitter çikolatalı muzlu kuplar



Pratik ve lezzetli bu kupları kervansaray kahvesiyle ikram ettim. Tarifi için TIK TIK :)




Soframı alışılanın aksine soft renkler ve pastel tonlarla hazırladım. Dantel Amerikan servislerimi English Home’dan aldım. Masamın rengini çok sevdiğim için masa örtüsü sermedim. Soframa uyacağını düşündüğüm için de Madame Coco’dan aldığım peçetelerimi kullandım.



Yeni sofralarda buluşmak dileğiyle, hoşçakalın :)











Muzlu çikolatalı kuplar

Merhabalar,

Özge ve Doğukan için hazırladığım pratik ve lezzetli bir tarifim var bugün de size :)




Malzemeler:

1 paket bitter çikolatalı puding
3,5 (2,5 +1) su bardağı süt
1 poşet sade kremşanti
Kıyılmış bitter çikolata
Muz



Öncelikle 2.5 su bardağı soğuk sütle pudingimizi pişirip kuplara paylaştırıyoruz. Pudingler soğuyunca 1 su bardağı soğuk sütle kremşantimizi çırpıp üzerine ekleyerek buzdolabında soğutuyoruz. Dilimlenmiş muz ve kıyılmış bitter çikolatayla soğuk soğuk servis ediyoruz.




Akşam yemeği menüsü ve sofra detayları BURADA ;)





Hoşçakalın!








Mor lahana nasıl yumuşatılır?

Herkese merhaba,

Özge ve Doğukanla yediğimiz akşam yemeği için hazırladığım mor lahana salatamın tarifi var sırada. Son derece pratik ve lezzetli, sadece püf noktasını bilmeniz yeterli ;)




Malzemeler:

1 küçük mor lahana
1 çay bardağı sirke
1 limonun suyu
Tuz



Lahanamızı ince ince kıydıktan sonra tuz ile ovup sirke ve limon suyu ekleyerek en az 2-3 saat ağzı kapalı şekilde bekletiyoruz. Ara ara karıştırırsanız üstte kalanlar alta inerek lahanalar eşit şekilde yumuşar. Eğer sirke sevmiyorsanız lahanalar yumuşadıktan sonra yıkayıp yeniden limon suyu ve tuz ekleyebilirsiniz aksi halde sadece fazla sirkeli suyu süzmeniz yeterli.



Akşam yemeği menüsü ve sofra detayları BURADA ;)





Afiyet olsun!




Közlenmiş patlıcan biber ezmesi

Merhabalar,

Babamın spesiyali köz patlıcan biber ezmesinin tarifini vereceğim bugün size. Aslında babam satırla kıyarak yaptığı için çok daha lezzetli oluyor ama bizimki de fena olmadı :)



Biz rondodan geçirdiğimiz için biraz sulandı, o yüzden patlıcan ve biberleri süzgeçte bekletip süzdürdüm biraz. Daha sonra diğer malzemeleri ekleyip karıştırdım.




Malzemeler:

3-4 adet közlenmiş patlıcan
3-4 adet közlenmiş kırmızı biber
2-3 diş sarımsak
Bir tutam maydanoz
1 yemek kaşığı acı biber salçası
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı zeytinyağı
Limon suyu
Nar ekşisi
Tuz, pulbiber

Patlıcan ve biberleri rondodan geçiriyoruz. Kıydığımız sarımsak, maydanoz ve diğer tüm malzemeleri ekleyip karıştıyoruz. Salça hem renk hem de kıvam vermesi açısından önemli. Damak tadınıza göre limon suyu ve nar ekşisini ayrı ayrı ya da birlikte kullanabilirsiniz.



Özge ve Doğukanla yediğimiz akşam yemeği menüsü ve sofra detayları BURADA ;)




Hoşçakalın!




5 Kasım 2015 Perşembe

Kepekli Şekersiz Biscotti

Herkese merhaba,

Belki de doğduğum için en sevdiğim ay olan Kasım geldi nihayet. Kasım ayının ilk postunu da hafif ve lezzetli bir tarife ayırdım ki Aralık’a kilo almadan girebilelim :)




Rafine şeker ve yağ içermeyen biscottilerim için gerekli malzemeler:

3 yumurta
1 yemek kaşığı süzme bal
1 paket kabartma tozu
120 gram bitter çikolata
Bir fiske tuz
Aldığı kadar kepekli un

Oda sıcaklığındaki bir yumurtayı balla çırpıp tuz ve kabartma tozunu ekliyoruz, aldığı kadar unla yoğuruyoruz. Ele yapışan yumuşak bir hamur elde edince kıydığımız bitter çikolatayı da hamuru karıştırıp ikiye ayırıyoruz. Her bir parçayı yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye uzun ince somun ekmek şeklinde yerleştirip önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 20 dakika pişiriyoruz.




Benimkiler fırından çıktığında bu haldeydiler:





15-20 dakika kadar oda sıcaklığında bekletip çikolatalar sertleştikten sonra tırtıklı bir ekmek bıçağıyla dilimliyoruz ve tepsiye yanyana diziyoruz.




Dilimlediğimiz biscottileri önceden ısıtılmış 180 derecelik fırına yeniden veriyoruz. Eğer çok kıtır seviyorsanız 10, hafif yumuşak seviyorsanız 5-6 dakika sonunda fırından çıkartmalısınız.


Hoşçakalın!




21 Ekim 2015 Çarşamba

Karnabahar muffinler

Merhabalar,

Kış gelirken en sevdiğim sebzelere de kavuşuyorum. Karnabahar da bunlardan biri. Geçtiğimiz yıllarda verdiğim Fırında Kızarmış Karnabahar, Fırında Sodalı Karnabahar ve Havuçlu Karnabahar Salatası tariflerine bir yenisi geldi: Karnabahar Muffinleri :)




Hem çok lezzetli, hem besleyici hem de doyurucu.




Malzemeler:

1 orta boy haşlanmış karnabahar
2 yumurta
1 çay bardağı light süt
1 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
3-4 yemek kaşığı tam buğday unu
Yarım paket kabartma tozu
Mahlep
Karabiber
Pulbiber
Tuz


Haşlayıp soğuttuğumuz karnabaharları minicik parçalara bölüp kenara alıyoruz.
Geniş bir kapta yumurta, süt, zeytinyağı, un, kabartma tozu, mahlep, karabiber, pulbiber ve tuzu topak kalmayacak şekilde çırpıp elde ettiğimiz hamura karnabaharları yavaş yavaş ekleyerek tamamen karışmasını sağlıyoruz.

Eğer un miktarı az gelirse 1-2 kaşık daha ekleyebilirsiniz. İsterseniz bir çay bardağı kadar rendelenmiş peynir de kullanabilirsiniz.

Şimdi de silikon muffin kalıplarına bölüştürüp önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında iyice kızarana kadar 40-45 dakika pişiriyoruz.




Fırından aldıktan 15-20 dakika sonra muffinlerin kalıplardan kolaylıkla çıktığını göreceksiniz.


Daha kolay çıksın isterseniz muffin kağıtları da kullanabilirsiniz ;)




Dilerseniz aynı malzemeleri borcama döküp dilimleyerek de servis edebilirsiniz ama bu kadar güzel görüneceğinin garantisini veremem :)


Hoşçakalın! 




20 Ekim 2015 Salı

Tam buğday unlu şekersiz biscotti

Merhabalar,

Dün akşam can sıkıntısından yaptığım, hazırlaması 10 pişirmesi de toplam 30 dakika süren bir tarif bu. Daha önce yaptığım ve tarifini BURADA bulabileceğiniz çikolatalının tarçınlı ve kuru meyveli hali. 





Ara öğünlerde çayla kahveyle tüketilebilecek düşük kalorili ve lezzetli bir alternatif. Kuru meyve parçacıklarını saymazsak hiç şeker barındırmıyor. Ayrıca tam buğday unuyla hazırlandığı için glisemik indeksi de düşük ;)







Biscottinin hiç yağ içermediğinden bahsetmiştim hatırlarsanız, kaloriyi daha da artırmamak için fındık, fıstık, badem kullanmadım.

Malzemeler:

1 yumurta
1 tatlı kaşığı toz tarçın
1 paket vanilya
Yarım paket kabartma tozu
1 çay bardağı dolusu karışık kuru meyve
(Yaban mersini, kayısı, incir, siyah ve yeşil üzüm)
Meyveleri yumuşatmak için 1 su bardağı sıcak su
Aldığı kadar tam buğday unu

Öncelikle kayısı ve incirleri tavla zarı gibi doğruyoruz ve tüm meyveleri sıcak suda 10 dakika kadar bekletip yumuşatıyoruz. Oda sıcaklığındaki bir yumurtayı tarçınla çırpıp süzülmüş meyveleri, vanilyayı ve kabartma tozunu ekliyoruz, aldığı kadar unla yoğuruyoruz. Ele yapışan yumuşak bir hamur elde edince yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye uzun ince somun ekmek şeklinde koyup önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 20 dakika pişiriyoruz.






Fırından çıkmış hali aşağıdaki gibi oluyor:






15-20 dakika kadar oda sıcaklığında beklettikten sonra tırtıklı bir ekmek bıçağıyla dilimliyoruz ve tepsiye yanyana diziyoruz.







Keserken orta kısmının hafif çiğ kalmış olduğunu görebilirsiniz.  Ancak ikinci bir pişme işlemine tabi tutacağımız için problem yok ;)






Dilimlediğimiz biscottileri önceden ısıtılmış 180 derecelik fırına yeniden veriyoruz. Eğer çok kıtır seviyorsanız 10, hafif yumuşak seviyorsanız 5-6 dakika pişirebilirsiniz.


Afiyet olsun!








Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...