7 Ekim 2015 Çarşamba

Mısır gevrekli çikolata

Bendeki çikolata aşkını bilmeyen yoktur herhalde. Özellikle de akşam işten geldikten sonra spor yaptıysam muhakkak bir parça çikolata yerim kahvemle birlikte. Yediğim çikolata miktarını azaltıp doyurucu olmasını sağlamak için de daha önce tarifini BURADA bulabileceğiniz yulaflı çikolatalar yapmıştım. Bu kez de aynısının mısır gevreklisini yaptım.




Yalnız bu kez kalıpla şekil vermedim, kağıt muffin kalıplarıma paylaştırarak dondurdum.
Kaloriyi minimuma indirmek için %80 kakao içeren bitter çikolata kullandım. Ayrıca mısır gevreğim de Nesfit; yani o da hafif ve sağlıklı ;)





Malzemeler:

80 gram bitter çikolata (%80 kakao içeren)
Aldığı kadar mısır gevreği


Çikolatamızı cam bir kaseye koyup, kasemizi su koyduğumuz tencemize oturtup ocağa alıyoruz. Çikolatamız tamamen eriyince de yeterince nesfiti koyup karıştırıyoruz.
İster benim gibi muffin kalıplarına bölüştürün isterseniz de yağlı kağıt üzerine şekil vererek dizin, tercih sizin. Yalnız bu işlemi yaparken ocağın altını kapatmayıp en kısıkta tutmaya özen gösterin, aksi halde çikolata donacağı için sonlara doğru şekil veremezsiniz.




Oda sıcaklığına geldikten sonra 1-2 saat buzdolabında bekleterek aşırı lezzetli ara öğünümüze kavuşuyoruz. Ama siz gene de abartıp 1 taneden fazla yemeyin ;)

Hoşçakalın!









Dr. Oetker Tiramisu Yap

Merhabalar,

Bugün de deneyip çok beğendiğimiz bir karışımdan bahsedeceğim: Dr. Oetker Tiramisu Yap :)

Toz karışımı sadece 2 su bardağı süt ve 200 gram labne peyniri ile çırparak inanılmaz lezzetli bir tiramisu kreması elde ediyorsunuz. İster kedidili bisküvi isterseniz hazır pasta tabanı ile kullanıp üzerine de kakao serpip afiyetle yiyorsunuz.




Tabanına kedi dili koyduğunuz kuplara paylaştırarak da porsiyonluk tiramisular hazırlayabilirsiniz.

Malzemeler:

1 adet kakaolu hazır pastaban
1 çay bardağı soğuk süt
1 yemek kaşığı nescafe
1 paket Tiramisu Yap
2 su bardağı süt
200 gram (1 paket) labne peyniri
Üzerine serpmek için kakao

Süt ve nescafe ile bir karışım hazırlayıp yarısıyla kekin altını, kalanıyla da üstünü ıslatıyoruz. Süt ve labne ile çırptığımız kremanın da yarısını arasına yarısını üzerine ve kenarlarına düzgünce sıvayıp üzerine kakao serpiyoruz ve tiramisumuz hazır :)




Geçtiğimiz günlerde kalp şeklinde bir kekle hazırlamıştım tiramisumu, arasına damla çikolata üzerine de kalpli beyaz çikolatalar serpiştirmiştim.

Ani ve acil durumlarda kurtarıcınız olabilir bu karışım.


Hoşçakalın!





6 Ekim 2015 Salı

Tavada yumurtalı ekmek

Merhabalar,

Geçtiğimiz Cumartesi kahvaltı için hazırladığım yumurtalı ekmeklerim var sırada :)




Kahvaltı sofralarınız için farklı bir sunum önerisi olması adına paylaşıyorum. Özellikle de çocuklar ve çocuk kalanlar çok sevecek yumurtanın bu halini ;)

Kurabiye kalıbıyla kestiğimiz ekmeklerin içine kırıyoruz yumurtalarımızı o yüzden dilediğiniz şekilde bir kalıp kullanabilirsiniz. Ben kalpli yapmak istedim ama yumurta öyle bir kapladı ki içini, kalp kayboldu :)





Kalorisi düşük olsun diye uno denge light tüketiyoruz, o yüzden esmer ekmeklerimin rengi :)

Malzemeler:

4 adet tost ekmeği
4 adet yumurta
1 tatlı kaşığı tereyağı
Tuz

Ekmekleri kalıplarla kesip tavaya alıyoruz ve tereyağını boşluklara paylaştırıp ocağın altını yakıyoruz.






Tereyağı eriyince yumurtaları boşluklara kırıyoruz ve pişmeye bırakıyoruz.





Bu da bol kalpli kahvaltı sofram:




Hoşçakalın!
















5 Ekim 2015 Pazartesi

Tam buğday unlu hafif pancake

Herkese merhaba,

Bol seyahatli, gezmeli tozmalı bir Eylül ayını bitirip Ekim’e geldik. Ben gene yeni tarifler deneyip sizinle paylaşamadım :( Blogumu çok ihmal ettiğimin farkındayım ama açığı en kısa sürede kapatacağım, söz :)




Geçtiğimiz haftasonu uzun zamandır yapmadığım için çok özlediğimiz pancake vardı kahvaltıda. Bu kez biraz daha hafif olsun diye tam buğday unuyla yaptım. Şeker yerine de 1 tatlı kaşığı süzme bal ekledim hamuruna. Siz arzu ederseniz bal yerine pekmez de kullanabilirsiniz.





Beyaz unla yapılana oranla daha tok ve doyurucu oldular, ben bu halini daha çok sevdim.


Malzemeler:

1 yumurta
¾ su bardağı süt
1 tatlı kaşığı bal
1 su bardağı tam buğday unu
Bir çimdik tuz
Yarım paket kabartma tozu

Tavayı yağlamak için:
Birkaç damla zeytinyağı

Oda sıcaklığındaki malzemeleri tamamen pürüzsüz olana kadar çırpıyoruz. Tavayı yağlayıp iyice kızınca bir yemek kaşığı kadar döküp kaşığın tersiyle düzeltiyoruz. Bu aşamada hızlı hareket etmeye çalışın çünkü çok çabuk pişiyor. Üzeri göz göz olduğunda spatula ile pancakelerinizi ters çevirin.




Bu da baykuşlu kahvaltı sofram:




Daha kalorili ve lezzetli bir pancake tarifi arıyorsanız; muzla harika bir uyum yakalayan kakaolu pancake için BURAYA, nutellanın en çok yakıştığı portakallı pancake için de BURAYA tıklayabilirsiniz.


Hoşçakalın!











31 Ağustos 2015 Pazartesi

Pembe mor kahvaltı sofrası

Yeni evimizde ilk kahvaltı :)

Uzuuunnn bir aradan sonra herkese merhaba :)

Nefis bir tatil (Kıbrıs anılarımızı da bir ara yazarım belki), abimin evlenmesi, iş seyahatlerimiz, ani bir kararla ev alışımız, sonrasında taşınma telaşı derken neredeyse iki ay olmuş bloğumu güncellemeyeli. Sonunda yarım yamalak da olsa yerleştik ve hatta misafir bile ağırladım ;)




Daha önceki misafirlerim için dışarıdan sipariş verdiğimiz ya da hazır şeylerle geçiştirdiğimiz için sofra kurma ve sizinle paylaşma şansım olmadı, o yüzden ilk postu kayınvalidemlerle yaptığımız kahvaltı sofrasına ayırdım ;)




Mobilyalarımızın rengini o kadar seviyorum ki masa örtüsü kullanmadan sadece Amerikan servislerle kurdum soframı, Eiffel kuleli ve kelebekli tabaklarımı bir de mor peçetelerimi kullandım :)




Menüde farklı olarak verebileceğim bir tarifim yok maalesef, yeni şeyler denemeye fırsat bulamadım henüz :(

Göz atacak olursak:

Domates soslu karışık kızartma



Actifryda kızarttığım patates ve köy biberlerinin üzerine domates sosu hazırladım.


Sosis tava ve yumurta



Actifryda kızarttığım sosisleri haşladığım yumurtalarla servis ettim.


Yaprak sarma



Derin dondurucumda zaten mevcut olan dolmalarımı pişirdim.


Tatlı tuzlu kuru pastalar



Ve diğerleri




Şık sofralarda yeni tariflerle buluşmak dileğiyle,

Hoşçakalın! 










6 Temmuz 2015 Pazartesi

Fırında yulaf kepekli kabak mücveri (Dukan mücveri)

Merhabalar,

Bu sıralar bloğumu biraz ihmal ettim ama emin olun ilk fırsatta telafi edeceğim :)

Mücver zaman zaman tam buğday unuyla muffin olarak, zaman zaman borcamda börek gibi, misafirler içinse yağda kızartarak yaptığım ve her türlüsünü de bayılarak yediğim bir tarif. İçerisine biraz peynir koyup kahvaltıda bile tüketmişliğim var kendisini. Bu kez de un kullanmadan yaptım ve sonuçtan çok memnun kaldım ;)




Malzemeler:

4 orta boy kabak
2 yumurta
4-5 dal taze soğan
Yarım demet dereotu
4-5 yemek kaşığı yulaf kepeği
1 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz, karabiber, pulbiber
Üzeri için çörekotu




Kabakları rendeleyip suyunu sıkıyoruz, yeşillikleri ince ince kıyıyoruz ve geniş bir kapta tüm malzemeleri iyice karıştırıp aşağıdaki gibi bir karışım elde ediyoruz.




Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine tıpkı pancake yapar gibi düzgün bir yuvarlak oluşturarak ince bir katman şeklinde yayıyoruz.




Ben 2-3 kaşık harç kullanarak bayağı büyük mücverler yaptım, siz biraz daha küçültebilirsiniz.




Çörekotu serpiştirdiğimiz mücverlerimizi önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında kızarana kadar pişiriyoruz.





Fırından aldıktan 4-5 dakika sonra yağlı kağıttan ayırıp servis edebilirsiniz.

Bir kase yoğurda pulbiber ve kuru nane ekleyerek cips gibi tüketebilirsiniz.

Yoğurtla tüketmeyecekseniz içerisine peynir de ekleyebilirsiniz. O haliyle de son derece lezzetli olur.




Kullanmak aklıma gelmedi ama kabartma tozuyla daha puf puf olacağını düşünüyorum. Hatta mahlepli ve susamlı kabartma tozunun çok yakışacağına eminim.


Hoşçakalın!










8 Haziran 2015 Pazartesi

Özge'nin akşam yemeği sofrası

Herkese merhaba,

Aylardır bir yoğunluk bir koşuşturma sormayın, ne evde misafir ağırlamaya ne de yeni tarifler denemeye fırsat bulabildim :(

Neyse ki Özgecimin Cumartesi akşamı bizim için hazırladığı zarif sofrasının fotoğraflarını çektim de blogumu güncelleme fırsatım oldu :)




Zarif dantel Amerikan servisleri koyu kırmızı masa örtüsü üzerinde kullanmıştı. Yemek ve çatal bıçak takımı Karaca’dan, peçetelikleri de Madame Coco’dan.




Bakalım menüde neler varmış:

Deniz Börülcesi
Yaprak Sarma
Çiğ Köfte
Makarna Salatası
Yeşil Salata  
Fırında patates püreli tavuk
Vişneli su muhallebi




Deniz börülcesini ilk kez yedim ve tek kelimeyle bayıldım. Tarifini Özge’den öğrendim, ilk fırsatta ben de yapıp sizinle paylaşacağım ;)




Püreli tavuğu da Arda’nın Mutfağı’ndan esinlenerek yapmış.




Patates püresinin krema torbasıyla sıkılması fikrine bayıldım. Ayrıca tabandaki baharatlı tavuklar da enfesti ;)




Son olarak da vişneli su muhallebisi vardı ama biz çeneye daldığımız için tabi ki fotoğrafını çekmeyi unutmuşum :)

Bu arada hala daha Özge’nin blogundan haberdar olmayanlar BURAYA tıklayarak seyahat ve müzik notlarını okuyabilirsiniz.

Hoşçakalın! 









Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...