11 Kasım 2014 Salı

Şeker hamurlu baykuş kurabiyeler


Merhabalar,

Yepisyeni bir hobi edindim kendime:

Bulduğum ne kadar üzeri boş kurabiye varsa renk renk şeker hamurlarından kesip yapıştırıp süslüyorum :)

Bu baykuşlar da ilk ürettiklerimden :)
 
 
 
 

Şeker hamurlarımı Pasta Dizayn’dan aldım, Suana markalı olanlardan çok da memnun kaldım. Çok az yoğurunca hemen yumuşayıp kolayca açılıyor ve şekil veriliyor ;)
 
 
 

 
Şeker hamuruyla süslemeye uygun, büyüyüp yayılmayan, pişerken şekil değiştirmeyen, az şekerli ve ağızda dağılan kurabiyelerimin tarifini okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz ;)
 
 
 

Silikon merdaneyle çeşitli kalıplarla kestiğimiz şeker hamurlarını şekerli suyla ıslattığımız kurabiyelerin üzerine yerleştiriyoruz.

Ne kadar zevkli, ne kadar kolay anlatamam :)

Yeşilli kırmızılı yılbaşı kurabiyelerimi görmek içinde TIK TIK ;)
 
 
 

Hoşçakalın! :)
 
 
 
 
 
 
 
 

10 Kasım 2014 Pazartesi

Çam ağacı kısır :)


Merhabalar,

Yılbaşı sofralarınız için yeni bir kısır sunumum var şimdi de sizlere:
 
 
 
 

Kısırlarınızı çam ağacı şeklindeki tabaklara yerleştirip salatalık, cherry domates, zeytin gibi malzemeler kullanarak süslü birer yılbaşı ağacına dönüştürebilirsiniz.
 
 
 
 

Kısırımın tarifi için BURAYA, kısırlarınıza farklı sunum önerileri için de BURAYA tıklayabilirsiniz.

Yılbaşı temalı soframda kısırıma patates salatası, dereotlu ve zeytinli poğaça, bir de kakaolu yılbaşı kurabiyeleri eşlik etti.
 
 
 

Zeytinli ve dereotlu poğaçalarımı bu kez kabartma tozu ile değil maya ile yaptım. Öncekilerle aynı boyutta yapmama rağmen neredeyse iki katına çıkmışlardı. Ama mutlaka mahlep de ekleyin, bir başka lezzetli oluyor. Kabartma tozlu olan tarifi için TIK TIK ;)
 
 
 

Çam ağacı şeklindeki patates salatamın tarifi BURADA ;)
 
 
 

Yılbaşı kurabiyelerim için de TIK TIK :)
 
 
 


Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Çam ağacı patates salatası


Herkese merhaba,

Geçtiğimiz gün Meryem için hazırladığım yılbaşı temalı soframdaki patates salatamın tarifini vereceğim şimdi de. Aslında sıradan bilindik bir patates salatasıydı kendisi ama süslü bir çam ağacına dönüştü :)
 
 
 


Siz de yılbaşı akşamı veya öncesinde misafirlerinize böyle bir salata hazırlayabilirsiniz ;)
 

Malzemeler:

3 orta boy patates

Bir tutam maydanoz

Bir tutam dereotu

5-6 kök yeşil soğan

1 limonun suyu

2-3 yemek kaşığı sızma zeytinyağı

Tuz, pulbiber
 
 

Patateslerimizi soyup rendenin kalın tarafıyla rendeliyoruz. İnce kıydığımız yeşillikler, limon suyu, zeytinyağı, tuz ve pulbiber ile iyice harmanlayıp çam ağacı şeklindeki bir tabağa yayıyoruz. Ben cherry domatesler kullanarak süsledim ama zeytin, salatalık, közlenmiş kırmızı biber, havuç gibi pek çok şeyden faydalanabilirsiniz ;)
 
 
 
 

Patates salatama kısır, dereotlu ve zeytinli poğaça, bir de kakaolu yılbaşı kurabiyeleri eşlik etti.
 
 
 


Zeytinli ve dereotlu poğaçalarımı bu kez kabartma tozu ile değil maya ile yaptım. Öncekilerle aynı boyutta yapmama rağmen neredeyse iki katına çıkmışlardı. Ama mutlaka mahlep de ekleyin, bir başka lezzetli oluyor. Kabartma tozlu olan tarifi için TIK TIK ;)

Kısırımın tarifi BURADA ;)

Şeker hamurlu yılbaşı kurabiyelerim için de TIK TIK :)

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kakaolu yılbaşı kurabiyeleri


Herkese merhaba,

Ankara’da pastırma sıcakları yaşansa da yılbaşı yaklaşıyor :) Yılın sanırım en sevdiğim (gerçi ben tüm mevsimleri çok seviyorum galiba) dönemi ;) Her yer ışıl ışıl ve rengarenk…

Siz de benim gibi yılbaşı konseptine bayılanlardansanız bu kukiler tam size göre ;)
 
 
 

Alttaki kakaolu kurabiyeleri BURADA verdiğim tarifle yaptım. Neredeyse hiç büyümeyen ve şekli değişmeyen kukilerimi sevdiğim renklerde şeker hamurları ile süsledim. Eğer benim gibi alttan bir parça kakaolu görünsün isterseniz şeker hamurunu bir boy küçük kalıpla kesebilirsiniz ;)
 
 
 

Kalıplarımı BARMAR’dan, şeker hamurlarımı da Pasta Dizayn’dan aldım. Suana marka seçtim ve çok memnun kaldım ;)

Bu kurabiyelerimi de arkadaşımız Meryem’e kısır, patates salatası ve zeytinli mayalı poğaça ile ikram ettim :)
 
 
 

Zeytinli ve dereotlu poğaçalarımı bu kez kabartma tozu ile değil maya ile yaptım. Öncekilerle aynı boyutta yapmama rağmen neredeyse iki katına çıkmışlardı. Ama mutlaka mahlep de ekleyin, bir başka lezzetli oluyor. Kabartma tozlu olan tarifi için TIK TIK ;)
 
 
 

Kısır ve patates salatamı çam ağacı şeklindeki tabaklara koyup salatalık ve cherry domateslerle de süsledim, adet birer minik yılbaşı ağacı oldular :))

Kısır tarifim için BURAYA tıklayabilirsiniz ;)
 
 

Patates salatam da BURADA ;)

Hoşçakalın! :)













 

Şeker hamuru ile süslemeye uygun kakaolu kurabiye :)


Herkese merhaba,

BURADA uzun uzun bahsettiğim ve beni şeker hamuru konusunda cesaretlendiren Cupcake Kursu’nda öğrendiklerimi kurabiyeye de uyarladım nihayet. Pasta Dizayn ve Barmar’dan aldığım malzemelerim gelince kabarıp şekil değiştirmeyecek, şeker hamuru ile birlikte yendiğinde içimizi baymayacak lezzetli ve pratik bir kurabiye yaptım.
 

İşte malzemeleri:

1 yumurta

¾ su bardağı pudra şekeri

1 su bardağı buğday nişastası

250 gram (1 paket) tereyağı

25 gram (bir küçük paket) kakao

Aldığı kadar un

 

Oda sıcaklığında olan malzemelerimizle (kuru olanları her zamanki gibi eliyoruz) çok sert olmayan hatta olabildiğince yumuşak bir hamur yoğuruyoruz. Unu azar azar eklerseniz ipeksi bir yumuşaklıkta hamur elde etme şansınız çok daha fazla ;) Ele yapışmaması için 1 saat buzdolabında dinlendiriyoruz ve merdaneyle açarak istediğimiz kalıplarla kesip yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye aralarında çok az boşluk bırakarak yerleştiriyoruz.
 
 
 

Önceden ısıtılmış 160 derecelik fırında kurabiyelerin kalınlığına bağlı olarak 15-20 dakika pişiriyoruz. Eğer kukileriniz bisküvi gibi çok çok inceyse de 10 dakika bile yeterli gelebilir ;) Pişmişliğini anlamak için keklerde olduğu gibi kürdan batırabilirsiniz. Eğer kuru çıkıyorsa kurabiyeleriniz çok yumuşak gibi görünse bile fırından çıkarın. Zaten bekledikçe içine çekip sertleşecektir ;)

Eğer kakaolu yapmak istemezseniz kakaoyu çıkarıp yerine şekerli vanilin veya vanilya özütü, portakal ya da limon kabuğu, tarçın ve zencefil gibi baharatlar ekleyebilirsiniz.

Biz arkadaşım Derya ile sevdiğimiz kalıpları kullanarak şekil verdik. Sonra da aşağıdaki gibi kurabiyeler süsledik ;)
 
 
 


Kurabiyelerin şeker hamuru ile kaplanma aşamaları bir sonraki postumun konusu olacak ;)

Ben ayrıca bu kurabiyeleri kullanarak aşağıdaki yeni yıl kurabiyelerini yaptım. Tarifi pek yakında ;)
 
 
 

Hoşçakalın! :))

7 Kasım 2014 Cuma

Çilek kremalı kakaolu cupcake


Herkese merhaba,

Bir önceki yazımda Cupcake’s Ankara’da aldığımız cupcake kursundan ve öğrendiklerimden bahsetmiştim :) Bugün de kursta öğrendiğim ve ufak tefek değişiklerle kendime uyarladığım cupcakelerimin tarifi var ;)
 
 

 

Keki için:

3 yumurta

1 su bardağı toz şeker

1 su bardağı süt

1 su bardağı sıvıyağ

1 paket kabartma tozu

2 su bardağı un

4-5 yemek kaşığı kakao

 

Kreması (Frosting) için:

300 gram (4 paket) krem şanti (yarısı çilekli yarısı sade)

1 su bardağı süt

100 gram (yarım paket) labne peyniri

 

Süslemek için:

Şeker hamuru ya da minik renkli şekerler/çikolatalar/drajeler



 



Diğer keklerden farklı olarak yumurtayı şekerle çırpmıyoruz çünkü çok kabarmayan, daha tok bir muffin süslemek için en ideali. Ama kabarırsa da hiç sorun değil benim zaman zaman yaptığım gibi üzerini biraz traşlayabilirsiniz ;)

Kursta kremşanti için süt yerine krema kullanmıştık ama o bize biraz daha ağır geldiği için süt kullanmayı tercih ediyorum. Daha yoğun kremaları sevenlerdenseniz krema ile de deneyebilirsiniz. 200 ml krema için 200 gram kremşanti de oranımız. Tercih sizin ;)

Bir de kremayı buzdolabında 1 saat kadar soğutmak gerektiğinden kekten önce hazırlamanızı tavsiye ederim ;)

Şekeri sıvı yağ ile şeker eriyene kadar 3-4 dakika çırpıp yumurtaları ekliyoruz ve çırpmaya devam ediyoruz. Sonra sütü daha sonra da elediğimiz un, kakao, kabartma tozu karışımını ekleyip kısa süre çırpıp muffin kağıdı koyduğumuz kalıplara kek harcımızı paylaştırıyoruz.

Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında ortalama 20-25 dakika pişiriyoruz.

Kremamız için de kremşantileri, sütü ve labne peynirini önce düşük sonra yüksek devirde 3-4 dakika çırpıp buzdolabında en az 1 saat soğutup, çıkarıp tekrar çırpıp soğumuş keklerin üzerine krema torbasıyla sıkıyoruz.

Süslemek için ister renkli drajeler, ister minik çikolatalar, ister sprinkleslar isterseniz de benim yaptığım gibi şeker hamurunu açıp minik kalıplarla çıkardığınız şekilleri kullanabilirsiniz. Ben kremam açık pembe olduğu için fuşya ve beyaz şeker hamurlarımla irili ufaklı kalpler yaptım. Tepeye büyük olanı altlara da minikleri yerleştirdim.

Şeker hamuru ve kurabiye kalıpları konusunda alışveriş yapıp da memnun kaldığım 2 site var: İlki Suana marka şeker hamurlarını kolay şekillenebilmesi açısından çok beğendiğim Pasta Dizayn, diğeri de kalıp ve diğer pasta-kurabiye malzemelerinin fiyatları bakımından yüzümü güldüren Barmar. İkisi de siparişi verdiğimin ertesi günü (evet doğru duydunuz 1 gün sonrası) kargomu bana ulaştırdılar. 

Biraz pasımı attım sanki ;) Sırada cupcake ve kurabiyelerimi şeker hamuru ile süslemek var :))

Hoşçakalın!

  

Cupcake's Ankara'daki Cupcake Kursu Maceramız


Herkese merhaba,

En sevdiğim ay Kasım gelmiş ve ben bloğumu hiç güncellememişim :( Havaların soğuması ve günlerin kısalmasıyla üzerime çöken tembellik değil yeni tarifler uygulamak yemek pişirmeme bile elvermiyor. Durum böyle olunca akşam yemeklerini annelerde yiyoruz ve ben bir sofra bile kuramıyorum :(

Instagram hesabımda uzun uzun bahsettiğim cupcake kursu maceram olsun bugünkü yazım, birazdan da oradaki tarifle hazırladığım çilekli ve çikolatalı kalpli pembiş cupcakeleri paylaşırım ;)
 




Özge'nin Penceresi 'nin sahibesi canım arkadaşım Özge’nin fikriyle gittik cupcake kursuna. Seçmemizde en büyük etkenlerden biri de evlerimize yakın olmasıydı şüphesiz. Gayet memnun kaldık, çok şey öğrendik ;)




Cupcake’s Ankara Mesa Plaza’da (Koru Sitesi) hem satış hem de eğitim veren bir yer. Sadece cupcake değil macaron, kurabiye ve butik pastacılık eğitimleri alıp bunları evinizde de rahatça uygulayabiliyorsunuz.
 




Kursun sonunda biri labneli krema diğeri şeker hamuru ile süslediğiniz iki tane cupcake sizin oluyor, hem de cici kutusu ve tarifiyle ;)
 
 

Muffin yapma konusunda yeterince tecrübeli olduğum için ben işin daha çok şeker hamuru kısmı ile ilgilendim. Hayatımda ilk kez elime aldığım şeker hamuru aslında son derece kolay şekillenen, oynaması çok eğlenceli bir malzeme. İlk deneme için yaptığım kuşlar hiç de fena sayılmaz sanki ;)
 
 

 
Kuş yuvasında yumurtalarıyla ve etrafında güllerle oturan kuşların olduğu bir cupcake hikayesi var aşağıda:
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

Kendini geliştirmek ya da yeteneğini keşfetmek isteyenler için şiddetle tavsiye ederim, Ankara’daki en uygun fiyatlı cupcake kurslarından biri Cupcake’s Ankara ;)

Hoşçakalın!
 
 

 

 

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...