9 Mart 2016 Çarşamba

Fırında mantarlı tavuklu krep

Merhabalar,

Hız kesmeden yeni tariflere devam edelim. Sırada uğraştırıcı ama bir o kadar lezzetli mantarlı tavuklu kreplerimin tarifi var ;)




Mantarlı tavuk sote tarifimi BURAYA tıklayarak okuyabilirsiniz. Yaklaşık olarak tarifteki miktarları kullandım ve fazla fazla yetti.




Ben sotemi bir akşam önceden, kreplerimi de sabah pişirdim. Böylece misafir gelmeden 1 saat önce kreplerimi harçla doldurup fırına verdim dolayısıyla pek yorulmadım.

Krepler için:

2 yumurta
2 su bardağı un
2,5 su bardağı süt
1 yemek kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı tuz
Kreplerin üzeri için:
Kaşar peyniri rendesi
Kıyılmış maydanoz

Krep malzemesini iyice çırpıp krep tavasına spreyle yağ püskürtüyoruz ( siz peçeteyle de yayabilirsiniz) ve ısınmaya bırakıyoruz. Tavamız iyice ısınınca krep hamurundan bir kepçe alıp tavaya eşit olarak yayıp pişmeye bırakıyoruz. Üzeri göz göz olan krepleri çevirip diğer yüzzünü de pişirip hamur bitene kadar bu işlemi tekrarlıyoruz.




Kreplerin tam ortasına gelecek şekilde bolca mantarlı tavuklu sotemizden koyup boşta kalan iki yanı birbirinin üzerine kapatıp kürdanla tutturuyoruz. 




Sırayla tüm krepleri yağlı kağıt serdiğimiz bir tepsiye alıyoruz. Üzerine bolca kaşar peyniri rendesi ve maydanoz serpip 160 derecelik önceden ısıtılmış fırına veriyoruz.




Peynirler eriyince çıkarıp sıcak sıcak servis ediyoruz.

Afiyet olsun!








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...