20 Şubat 2014 Perşembe

ton balıklı kepekli makarna salatası

1,5 ay aradan sonra bugün size hem çok hafif hem de doyurucu bir tarif yazıyorum. Aslında tarif bahane, özenden haberler var ;)

İş değiştirdim! 3 yıldır yaptığım öğretmenlikten istifa ettim, yeni işim beni çok mutlu ediyor ama umarım hiç pişman olmam :)

Nevşehir'den ayrıldım, hemen ertesi gün koştur koştur gelip işbaşı yaptım ve sonunda yine yeniden Ankaralıyım :)

Daha yeni işime adapte olamadan yurt dışına çıktım, hem gezdim hem çalıştım, yoruldum ama çok eğlendim :)

Romanya'da yiyip içtiklerimi gezip gördüklerimi instagramda epeyce paylaştım ama özellikle de öğrendiğim yöresel tariflerle ilgili detaylı bir post hazırlamak istiyorum ;)

Ve evleniyorum!  3 gün önce nikah tarihi aldık ve sadece 3 ayımız var, tatlı telaşlar hat safhada ;)

Evlilik hazırlıkları ile ilgili de (tariflerle bir ilgisi olmadığının farkındayım ama) bir post hazırlamayı düşünüyorum, Ankaralı gelin adaylarına yardımı olur belki ;)

Gelelim tarifimize:


Öğretmenliği bıraktığım ve artık 9-6 çalışan bir memur olduğum için tüm beslenme düzenim alt üst oldu. Öğle yemekleri açısından çok rahatım ancak akşam en erken 7'de yiyebiliyorum ve 5'ten sonra bir şey yemeyen bünyem için bu saat çok geç :(

Ton balıklı kepekli makarna salatası benim gibi işten eve geç gelen ama diyetini de bozmak istemeyenler için bir alternatif. Karbonhidrat olmazsa olmaz diyenler için kepekli makarna ekledim, sadece sebze ve ton balığı beni doyurur derseniz zaten problem yok ;) 


Malzemeler (2 kişilik):

50 gram haşlanmamış kepekli makarna
1 kutu yağı süzdürülmüş ton balığı (160 gr)
1 orta boy domates
1 orta boy salatalık
6-7 yaprak marul
yarım demet roka
yarım demet maydanoz
yarım demet dereotu
1 orta boy kırmızı soğan
1 limonun suyu 
1-2 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz, pulbiber



Makarnamızı hafif diri kalacak şekilde haşlıyoruz. Eğer mutfak tartınız yoksa 350 gramlık paketin göz kararı 1/7 sini kullanın ;)

Makarnalar haşlanırken tüm sebzeleri doğrayıp tuz, pul biber, limon ve zeytinyağı ile harmanlıyoruz. Süzdürüp soğuttuktan sonra makarnaları ve en son ton balığını ekliyoruz.

İsteğe göre yeşillikleri çeşitlendirebilir, limon miktarını artırabilir, nar ekşisi veya farklı soslar kullanabilirsiniz. Hatta vaktiniz varsa ton balığı yerine ızgara balık bile yapabilirsiniz. Ama ne yaparsanız yapın kırmızı soğanı mutlaka kullanın, balığın olmazsa olmazıdır ;) 

Afiyet olsun :) 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...