4 Eylül 2013 Çarşamba

Damla Sakızlı Alaçatı Kurabiyesi

Çok çok özür dileyerek tarifimin diyet olmadığını belirtirim ama bu hiç yemeyeceğimiz anlamına gelmiyor, 1 taneden bir şeycik olmaz :))




Çeşme Alaçatı denilince aklıma gelen ilk şey damla sakızı. Türk kahvesinden kurabiyeye, muhallebiden lokuma, kekten dondurmaya kadar ne yediysem damla sakızlıydı ve hepsine ayrı ayrı bayıldım. Kurabiyeleri de minicik yapıp kahvenin yanında ikram ediyorlar,  ben de tıpkı Alaçatı'da yediklerim gibi yapıp kavanoza doldurdum ve çayla kahveyle küçük kaçamaklar yapıyorum :)

Malzemeler:

250 gram odasıcaklığında tereyağı
1 çay bardağı pudra şekeri
150 gram buğday nişastası
1 paket kabartma tozu
2 paket damla sakızlı vanilya
Aldığı kadar un


Yukarıdaki malzemeleri kullanarak kulak memesi kıvamında bir hamur yoğuruyoruz ve minicik parçalar koparıp elimizle yuvarlıyoruz. Yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye dizip önceden ısıtılmış fırında 175 derecede 15-20 dakika pişiriyoruz. Kurabiyeleriniz ne kadar küçükse pişme süreniz de o kadar kısalır, o yüzden sık sık fırınınızı kontrol etmelisiniz.  


Ben bu malzemelerle 2 tepsi kurabiye elde ettim, siz ölçüleri artırıp azaltabilirsiniz. Ayrıca damla sakızlı vanilyadan 2 paket kullandım, daha yoğun sakız aroması için 3 pakete kadar çıkabilirsiniz. 


Ancak evdekiler ilk kez yiyeceklerse 1 paketi bile yeterli gelebilir.  








Pişerken büyüyor, üstleri çatlıyor kurabiyelerin..
Afiyet olsun! :)    




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...