16 Mart 2015 Pazartesi

Tam buğday unlu, zeytinyağlı ve mahlepli kahvaltı ekmeği


Yeni haftadan herkese merhaba,

Cumartesi sabahı yaptığım ve 3 gündür afiyetle yediğimiz ekmek kekinin (tanımlayacak en iyi isim bu şimdilik) tarifini vereceğim bugün.
 
 

Tam buğday unu ve zeytinyağı kullandığım için son derece sağlıklı, içerisindeki yumurta, yoğurt, dereotu ve peynirle de kalsiyum ve protein deposu. Tek başına yendiğinde bile yeterince doyurucu ve besleyici.
 
 
 

Yalnız içerisine ceviz ve zeytin eklemediğim için çok pişman oldum sonradan. Hatta severek takip ettiğim Selin Ergeçer (Seline Dair) kurutulmuş domates ve çekirdek içi de eklememi önerdi. Mutlaka deneyeceğim, eminim harika olacaktır :)

 


Malzemeler:

3 yumurta

1 su bardağı yoğurt

Yarım çay bardağı zeytinyağı

1 çay kaşığı tuz

1 demet dereotu

1 su bardağı rendelenmiş orta yağlı peynir

1 paket mahlepli ve susamlı kabartma tozu

3 su bardağı tam buğday unu

Susam ve/veya çörek otu

 

Yumurtaları derin bir karıştırma kabına alıp tuzla çırpıyoruz. Sonra sırasıyla yoğurt, zeytinyağı, elediğimiz tam buğday unu ve kabartma tozunu ekleyerek kek hamurundan koyu, poğaça hamurundan cıvık, ele gelmeyen ama fazla akışkan da olmayan bir hamur elde ediyoruz. En son ince ince kıydığımız dereotu ve peyniri de ekleyip hamurumuzu tereyağı ile yağladığımız kek kalıbına alıyoruz. Üzerine susam ve/veya çörek otu serpip fırına vermeye hazır hale getiriyoruz.

Ben ekmek görünümlü olması için baton tercih ettim ama Bundt tipi bir kek kalıbı de işinizi görür.
 
 

Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında yaklaşık 40-45 dakika pişiriyoruz. Yüzü fazla kızarmasın derseniz ilk 20 dakika alüminyum folyoyla yüzünü kapatıp sonradan folyoyu alabilirsiniz.

Pişerken peynirler eriyip ordan burdan fışkırıyor ve harika bir koku yayılıyor. İşte kanıtı:
 
 

Yalnız normal ekmekler, kekler gibi aşırı kabarmasını beklemeyin, tam buğday unu kullandığımız için ancak bu kadar oluyor :)

Bu da pişmiş halinin alt kısmı. Görebilesiniz diye özellikle ters çevirip çektim.
 
 

Bu da kahvaltı soframız:
 
 

Soframın yıldızı mor çiçekli peçetelerim de siz sormayan söyleyeyim Madame Coco’dan.

Yepyeni tariflerle buluşmak dileğiyle,

Hoşçakalın!



 
 
 
 

11 Mart 2015 Çarşamba

Muzlu ve çikolatalı cupcake


Herkese merhaba,

Bugün size severek yediğimiz muzlu ve çikolatalı cupcakelerimin tarifini vereceğim.
 
 
 

Muffinlerim daha önce BURADA tarifini verdiğim muzlu pudingli ;) Tadı ve kokusu yeterince yoğun olduğu için ekstra muz ve/veya aromasına gerek görmedim.
 
 

Kreması için de her zamanki cupcake frosting tarifimi kullandım. Tek bir farkla: Nutella :)
 
 
 

Malzemeler:

300 gram (4 paket) kakaolu kremşanti

1 su bardağı soğuk süt

100 gram (yarım paket) labne peyniri

1 tepeleme yemek kaşığı nutella

 


Tüm malzemeleri önce düşük sonra yüksek devirde 3-4 dakika çırpıp buzdolabına kaldırıyoruz, en az 1 saat soğuttuktan sonra sıkma torbasına doldurup muffinlerimize sıkıyoruz.
 
 

BURADAki cupcakelerimi süslemek için hazırladığım minik şeker hamurlarının artanlarıyla da birazcık süsledim :)
 
 

Ben muffinlerin birazını kremasız bıraktım, kendilerini eksik hissetmesinler diye de kürdanlara yapıştırdığım cupcake resimleriyle servis ettim :)
 
 

Cupcakelerimin yanında tarifini BURADA bulabileceğiniz mahlepli patatesli poğaça ve tüm ince ayrıntılarıyla BURADA yazdığım zeytinyağlı yaprak sarmam vardı ;)
 
 

Hoşçakalın!
 
 
 
 

 

9 Mart 2015 Pazartesi

Mahlepli patatesli poğaça (katı yağsız ve mayasız)


Yeni haftadan herkese merhaba,

Mahlep seven herkesin bayılacağını düşündüğüm bir tarifim var bugün size:

Mahlepli patatesli poğaça :)
 





Cumartesi günü hem kahvaltıya Cantürk için, hem de akşam oturmasına gelecek Betüller için hazırladım.

Mayasız ve katı yağsız, oldukça pratik bir poğaça bu. Yalnız patatesli içini benim gibi lezzetlendirmek isterseniz harcını bir gece önceden hazırlamanızı tavsiye ediyorum. Ki ben öyle yaptım ;)

 


 
Malzemeler:


Hamuru için:

2 yumurta (birinin sarısı üzerine sürülecek)

1 su bardağı yoğurt

1 çay bardağı zeytinyağı

1 çay kaşığı tuz

1 yemek kaşığı toz şeker

1 paket mahlepli ve susamlı kabartma tozu

Aldığı kadar un



İç harcı için:

1 büyük boy patates

1 büyük boy kuru soğan

1 yemek kaşığı domates salçası

1 tatlı kaşığı acı biber salçası

1 yemek kaşığı zeytinyağı

Kuru nane, tuz, karabiber


 
Üzeri için:

Ayırdığımız yumurtanın sarısı

Susam ve/veya çörekotu

 
 


İki yumurtadan birinin sarısını ayırıp, diğerlerini geniş bir kaba alıyoruz. Yoğurt, zeytinyağı, tuz, şeker, kabartma tozu ve aldığı kadar unla yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Unu azar azar eklerseniz hamurunuzun aniden sertleşmesini de önlemiş olursunuz ;)

İç harcımız için de patatesi haşlıyoruz. Piyazlık doğradığımız kuru soğanı zeytinyağı, salça ve baharatlarla kavurup haşladığımız patatesi ekliyoruz, iyice eziyoruz.

Hamurumuzdan cevizden biraz daha büyük parçalar koparıp elimizle inceltip içerisine bol miktarda (evet çok koyun ki piştikten sonra arasından görünsün) iç harcımızdan koyup diğer tarafı üzerine kapatıyoruz. Yumurta sarısı ve susam ya da çörek otu serpiştiriyoruz.
 
 

Önceden ısıttığımız 180 derecelik fırında 25-30 dakika (benimkiler 20 dakikada piştiler) pişiriyoruz.

 

Poğaçalarımla iki tane kahvaltı sofrası kurdum.
 
Cumartesi günkü:
 
 

Bu da Pazar günkü:
 
 
 

Poğaçalarımı Betüşlere zeytinyağlı yaprak sarma, muzlu muffin ve çikolatalı cupcakelerle ikram ettim.
 
 

Poğaçalar bekleyince ilk pişirdiğiniz sıcaklığı ve dolayısıyla tazeliği kalmıyor. O yüzden ikram etmeden mutlaka ısıtın.

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 

3 Mart 2015 Salı

Muzlu köstebek pasta


Merhabalar,

Baharı getirdiği için çok sevdiğim Mart ayı geldi nihayet :) İlk postu da köstebek pastama ayırmak istedim.

Sanırım en son 12-13 yıl önce falan (lisedeyken de pasta börek işlerine meraklıydım) deneyip çok da sevip nedense bir daha hiç yapmamıştım. Geçenlerde gene aklıma düştü. Aşamalarını zaten biliyordum, her zamanki klasik kek tarifimi uygulayınca beni gayet memnun eden, yiyenlerin çok beğendiği bir pasta çıktı ortaya.
 
 
 

Bana kalırsa orantılı kabaran bir pandispanya hazırlayıp, eşit bir şekilde ikiye ayırıp arası ve etrafına düzgün bir şekilde krema sürmekten çok daha pratik.    Tek zorluğu düzgün bir şekilde ortasını oymak ve kırıntıları fazla saçmadan kremaya yapıştırmak. Onların da püf noktalarını buldum, aşağıda açıklayacağım.
 
 
 

Ben daha sevimli olması için şeker hamurundan çiçek ve yapraklar yapıp üzerine kapıştırdım. Köstebek toprağı kabartmış da çiçekleri döküp kopartmış gibi :) Hatta üzerine minik bir vinç ve hatta baretli adamla benim inşaat mühendisi kocişe sevimli bir doğum günü pastası olabilirdi, tabii şeker hamuru konusunda kendimi o kadar geliştirmiş olsaydım :))
 




Ben 24 cm çapında kelepçeli kalıp kullandım. Hamuru dökmeden önce kalıbı tereyağı ile yağladığımdan herhangi bir yapışma problemim olmadı. Ayrıca oldukça yüksek büyük bir pasta elde etmek isterseniz verdiğim ölçülerle yapın, biz fazla kalabalık değiliz derseniz yarıya indirin. Ayrıca kekini 1 gece önceden yaparsanız işiniz çok daha kolaylaşır.

 

Malzemeler:

Keki için:

3 yumurta

1 su bardağı toz şeker

1 su bardağı süt

1 su bardağı sıvıyağ

1 paket (25 gram) kakao

1 paket kabartma tozu

2,5 su bardağı un


Arası için:

3 muz


Kreması için:

1 paket Dr. Oetker vanilyalı pastacı kreması

2 su bardağı soğuk süt

1 çay bardağı damla çikolata

 

Yumurta ve şekeri iyice çırptıktan sonra sırasıyla süt, sıvıyağ, kakao, un ve kabartma tozunu ekleyip yağladığımız kalıbımıza döküyoruz ve önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 30-35 dakika (kürdan temiz çıkana kadar) pişiriyoruz.

Kekimiz soğurken kremamızı 2 su bardağı süt ve damla çikolata ile çırpıp hazır hale getiriyoruz.
 
 
 

Kekimiz tamamen soğuduktan sonra kalıbından çıkarıyoruz. Kekimizin çapından biraz daha küçük bir tatlı tabağını üzerine koyarak minik bir bıçakla yuvarlak çiziyoruz. Daha sonra çizgiyi taşırmadan kaşıkla kekimizi oyuyoruz.
 
 
 
 

Çıkan kısımları rondoya koyup parçalıyoruz. İsterseniz elinizle de ufalayabilirsiniz ama böylesi çok daha pratik. Kekin ortasındaki oyuğu boşluk kalmayacak şekilde muzlarla dolduruyoruz. Muzların üzerine de ortası yüksek, kenarları alçak olacak şekilde kremamızı yayıyoruz.
 
 
 

Kek kırıntılarımızı da avucumuzun içine azar azar alıp kremaya yapıştırıyoruz. Bu aşamada kırıntılar servis tabağına dökülecektir, onları da en son toplayıp kalan boşluklara yerleştirebilirsiniz.  

Biz köstebek pastasımı annemin getirdiği yaprak sarmalar ve kayınvalidemin yaptığı Erzurum ketesiyle yedik.
 
 
 

Tabak ve çatal bıçaklarım Bernardo, pastamı servis ettiğim fanusum Tantitoni, peçetelerim de Madame Coco’dan.

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

27 Şubat 2015 Cuma

Sosisli, mantarlı ve biberli omlet


Merhabalar,

Hafta sonuna girmeden bu omletin tarifini mutlaka paylaşmak zorundaydım sizlerle :)

 


 
Malzemeler:

4 yumurta

8 adet minik sosis

200 gram (yarım paket) kültür mantarı

2 adet kırmızı kapya biberi

3 adet köy biberi  

1 yemek kaşığı zeytinyağı

Tuz, karabiber

Bir tutam maydanoz

 



Yağımızı kızdırıp küçük küçük doğradığımız sosisleri ve mantar saplarını (sapları gövdesine göre biraz daha sert olduğundan erken atıyorum) tavaya alıyoruz. Biraz yumuşayınca uzun ince doğradığımız kapya biberleri, biraz karıştırdıktan sonra mantarları, 1-2 dakika sonra da köy biberlerini ekleyip sebzeleri pişmeye bırakıyoruz. Yeterince piştiklerinde tuz ve karabiberle çırptığımız yumurtaları ekliyoruz. En son kıydığımız maydanozları serpiştirip servis ediyoruz.
 
 
 

Afiyet olsun!

 

 
 
 

Love kurabiyeleri


Merhabalar,

Sevgililer günü için eşime hazırladığım kurabiyelerimi paylaşmadığımı fark ettim :)
 
 
 

Taban olarak BURADA tarifini daha önce vermiş olduğum kakaolu kurabiyelerimi kullandım. Üzerine harfleri direk yapıştırdım, böylece yediğimiz şeker hamuru miktarını minimumda tuttuk :)
 
 
 

Siz de sevdiklerinize hazırlayıp onları mutlu edebilirsiniz ;)





Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 

Gülen suratlı nişan kurabiyeleri


Merhabalar,

Geçtiğimiz haftalarda yaptığım nişan kurabiyelerimi görmüş müydünüz? :)
 
 

 
 

Tarifini BURADA bulabileceğiniz kakaolu tabanları kullandım.
 
 
 

Mint yeşili tabanın üzerinde açık pembe suratlar, kahverengi saçlar, kırmızı papyonlar, çiçekler ve kalpler var.  
 
 
 

O kadar kolay ki siz de yapabilirsiniz. Yapamazsanız da bana ulaşırsınız, ben sizin için hazırlarım ;)
 
 
 

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...