3 Mart 2015 Salı

Muzlu köstebek pasta


Merhabalar,

Baharı getirdiği için çok sevdiğim Mart ayı geldi nihayet :) İlk postu da köstebek pastama ayırmak istedim.

Sanırım en son 12-13 yıl önce falan (lisedeyken de pasta börek işlerine meraklıydım) deneyip çok da sevip nedense bir daha hiç yapmamıştım. Geçenlerde gene aklıma düştü. Aşamalarını zaten biliyordum, her zamanki klasik kek tarifimi uygulayınca beni gayet memnun eden, yiyenlerin çok beğendiği bir pasta çıktı ortaya.
 
 
 

Bana kalırsa orantılı kabaran bir pandispanya hazırlayıp, eşit bir şekilde ikiye ayırıp arası ve etrafına düzgün bir şekilde krema sürmekten çok daha pratik.    Tek zorluğu düzgün bir şekilde ortasını oymak ve kırıntıları fazla saçmadan kremaya yapıştırmak. Onların da püf noktalarını buldum, aşağıda açıklayacağım.
 
 
 

Ben daha sevimli olması için şeker hamurundan çiçek ve yapraklar yapıp üzerine kapıştırdım. Köstebek toprağı kabartmış da çiçekleri döküp kopartmış gibi :) Hatta üzerine minik bir vinç ve hatta baretli adamla benim inşaat mühendisi kocişe sevimli bir doğum günü pastası olabilirdi, tabii şeker hamuru konusunda kendimi o kadar geliştirmiş olsaydım :))
 




Ben 24 cm çapında kelepçeli kalıp kullandım. Hamuru dökmeden önce kalıbı tereyağı ile yağladığımdan herhangi bir yapışma problemim olmadı. Ayrıca oldukça yüksek büyük bir pasta elde etmek isterseniz verdiğim ölçülerle yapın, biz fazla kalabalık değiliz derseniz yarıya indirin. Ayrıca kekini 1 gece önceden yaparsanız işiniz çok daha kolaylaşır.

 

Malzemeler:

Keki için:

3 yumurta

1 su bardağı toz şeker

1 su bardağı süt

1 su bardağı sıvıyağ

1 paket (25 gram) kakao

1 paket kabartma tozu

2,5 su bardağı un


Arası için:

3 muz


Kreması için:

1 paket Dr. Oetker vanilyalı pastacı kreması

2 su bardağı soğuk süt

1 çay bardağı damla çikolata

 

Yumurta ve şekeri iyice çırptıktan sonra sırasıyla süt, sıvıyağ, kakao, un ve kabartma tozunu ekleyip yağladığımız kalıbımıza döküyoruz ve önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 30-35 dakika (kürdan temiz çıkana kadar) pişiriyoruz.

Kekimiz soğurken kremamızı 2 su bardağı süt ve damla çikolata ile çırpıp hazır hale getiriyoruz.
 
 
 

Kekimiz tamamen soğuduktan sonra kalıbından çıkarıyoruz. Kekimizin çapından biraz daha küçük bir tatlı tabağını üzerine koyarak minik bir bıçakla yuvarlak çiziyoruz. Daha sonra çizgiyi taşırmadan kaşıkla kekimizi oyuyoruz.
 
 
 
 

Çıkan kısımları rondoya koyup parçalıyoruz. İsterseniz elinizle de ufalayabilirsiniz ama böylesi çok daha pratik. Kekin ortasındaki oyuğu boşluk kalmayacak şekilde muzlarla dolduruyoruz. Muzların üzerine de ortası yüksek, kenarları alçak olacak şekilde kremamızı yayıyoruz.
 
 
 

Kek kırıntılarımızı da avucumuzun içine azar azar alıp kremaya yapıştırıyoruz. Bu aşamada kırıntılar servis tabağına dökülecektir, onları da en son toplayıp kalan boşluklara yerleştirebilirsiniz.  

Biz köstebek pastasımı annemin getirdiği yaprak sarmalar ve kayınvalidemin yaptığı Erzurum ketesiyle yedik.
 
 
 

Tabak ve çatal bıçaklarım Bernardo, pastamı servis ettiğim fanusum Tantitoni, peçetelerim de Madame Coco’dan.

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...