9 Mart 2015 Pazartesi

Mahlepli patatesli poğaça (katı yağsız ve mayasız)


Yeni haftadan herkese merhaba,

Mahlep seven herkesin bayılacağını düşündüğüm bir tarifim var bugün size:

Mahlepli patatesli poğaça :)
 





Cumartesi günü hem kahvaltıya Cantürk için, hem de akşam oturmasına gelecek Betüller için hazırladım.

Mayasız ve katı yağsız, oldukça pratik bir poğaça bu. Yalnız patatesli içini benim gibi lezzetlendirmek isterseniz harcını bir gece önceden hazırlamanızı tavsiye ediyorum. Ki ben öyle yaptım ;)

 


 
Malzemeler:


Hamuru için:

2 yumurta (birinin sarısı üzerine sürülecek)

1 su bardağı yoğurt

1 çay bardağı zeytinyağı

1 çay kaşığı tuz

1 yemek kaşığı toz şeker

1 paket mahlepli ve susamlı kabartma tozu

Aldığı kadar un



İç harcı için:

1 büyük boy patates

1 büyük boy kuru soğan

1 yemek kaşığı domates salçası

1 tatlı kaşığı acı biber salçası

1 yemek kaşığı zeytinyağı

Kuru nane, tuz, karabiber


 
Üzeri için:

Ayırdığımız yumurtanın sarısı

Susam ve/veya çörekotu

 
 


İki yumurtadan birinin sarısını ayırıp, diğerlerini geniş bir kaba alıyoruz. Yoğurt, zeytinyağı, tuz, şeker, kabartma tozu ve aldığı kadar unla yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Unu azar azar eklerseniz hamurunuzun aniden sertleşmesini de önlemiş olursunuz ;)

İç harcımız için de patatesi haşlıyoruz. Piyazlık doğradığımız kuru soğanı zeytinyağı, salça ve baharatlarla kavurup haşladığımız patatesi ekliyoruz, iyice eziyoruz.

Hamurumuzdan cevizden biraz daha büyük parçalar koparıp elimizle inceltip içerisine bol miktarda (evet çok koyun ki piştikten sonra arasından görünsün) iç harcımızdan koyup diğer tarafı üzerine kapatıyoruz. Yumurta sarısı ve susam ya da çörek otu serpiştiriyoruz.
 
 

Önceden ısıttığımız 180 derecelik fırında 25-30 dakika (benimkiler 20 dakikada piştiler) pişiriyoruz.

 

Poğaçalarımla iki tane kahvaltı sofrası kurdum.
 
Cumartesi günkü:
 
 

Bu da Pazar günkü:
 
 
 

Poğaçalarımı Betüşlere zeytinyağlı yaprak sarma, muzlu muffin ve çikolatalı cupcakelerle ikram ettim.
 
 

Poğaçalar bekleyince ilk pişirdiğiniz sıcaklığı ve dolayısıyla tazeliği kalmıyor. O yüzden ikram etmeden mutlaka ısıtın.

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...